ח"כ שרן השכל (הימין הממלכתי) שוחחה היום (שני) עם גדי נס ברדיו-104.5fm והביעה את דעתה בין היתר על נושא המצב הביטחוני בצפון, על האנטישמיות הגואה והתנהלות הממשלה.

בפתח השיחה נשאלה השכל לגבי הצטרפות יו"ר מפלגתה, 'הימין הממלכתי' גדעון סער, לקואליציה וכניסה למשרד הביטחון, וענתה: "אני יכולה לומר שלא, כבר נאמר שאין הצעה כזאת על השולחן. הניסיון להפריך שמועות כאלה ולזרוק ספינים על חשבוננו - לא דבר חדש".

הח"כית חשפה: "סבתי בת ה-88 הותקפה, הממשלה חייבת להתעורר"
עימות נוסף בקואליציה? המהלך של שרן השכל שעלול לעורר סערה

שרן השכל (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
שרן השכל (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

בהמשך נשאלה ח"כ השכל לגבי ההשלכות על ישראל, בפרישתו של הנשיא ביידן מהמרוץ לנשיאות: "אנחנו באופוזיציה צריכים להיזהר, בטח שבקואליציה ובטח בתוך הממשלה".

עוד הוסיפה: "חשוב מאוד שנזכור שאנחנו לא יודעים מה התוצאות של הבחירות בארה"ב, ולכן על נציגי הציבור להתנהל בזהירות מאוד גדולה ולא לשרוף גשרים עם ידידתנו הגדולה ביותר".

ח"כ השכל המשיכה: "העובדה שיש את העלייה הגדולה ביותר באנטישמיות בארה"ב כולל אלימות, בלתי נתפסת כלפי יהודים, גזענות בקמפוסים כלפי יהודים- ממש תקופה שמעולם לא חשבנו שאי פעם נצטרך להתמודד אי פעם עם מגיפה כזו של אנטישמיות".

הפגנה בקמפוס בארה''ב (צילום: רויטרס)
הפגנה בקמפוס בארה''ב (צילום: רויטרס)

"לצערי המפלגה הדמוקרטית שכרגע נמצאת בשלטון והמוסד הנשיאותי בארה"ב לא טיפל בזה, לא שם על כך את המשאבים או תשומת הלב הנדרשת למגר את המגיפה הזו", ציינה.

כשנשאלה האם דין הצפון כדין ת"א, השכל השיבה: "לא. צריך להיות דין אחד למה שקרה בתשעת החודשים האחרונים. אני חושבת שדוד אזולאי הופקר, מטולה הופקרה, יש שם צבא שנמצא במצב סטטי - לא של הגנה או לחימה".

הוסיפה: "חיזבאללה שולט בחבל הארץ הצפוני שלנו - יש כיבוש אמיתי, וזה הביזיון הגדול שיירשם בספרי ההיסטוריה שלנו. הממשלה חייבת לשנות כיוון, זה לא רק שהשטח לא בשליטתנו, זה לא רק שתושבים הופקרו, זה לא רק עשרות אלפים של פליטים יהודים בארצם שלא יכולים לחזור הביתה".

שריפות בצפון חרבות ברזל (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
שריפות בצפון חרבות ברזל (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

השכל סיכמה ואמרה כי "תחשבו איך אנחנו נראים אל מול העולם הערבי, זה כוח ההרתעה העיקרי שעליו אנחנו צריכים לחשוב. אנחנו חיים בשכונה קשוחה, כשמסבבנו אויבים קשים שמחפשים בהשמדתנו- הכלי העיקרי שלנו לחיי שגרה כאן בארץ ישראל הוא יכולת ההרתעה שלנו, וכרגע זה נראה בדיחה".