בסדר היום המעודכן של מליאת הכנסת לא מופיע חוק "המועצות הדתיות" שמקדמת סיעת ש"ס, אותו החוק שעוצמה יהודית כבר מנעה את אישורו לפני כמה שבועות, בתור לחץ נגד הקואליציה וראש הממשלה שיצרף אותו לפורום קבלת ההחלטות בניהול המלחמה.

בלו"ז השבועי המקורי, הצעת החוק הזו של ש"ס הייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה ראשונה היום (שלישי), אך בשל ההתנגדות של עוצמה יהודית, החקיקה הוסרה נכון לעכשיו ולא ברור האם תעלה בהמשך השבוע. יחד עם זאת, ייתכן שהיא תעלה מחר, זאת במידה שיושגו ההסכמות הדרושות. 

קרב פנים מול פנים: אלוף פיקוד צפון שכב במארב מול מחבלי החיזבאללה
החות'ים מזמינים את ישראל לשלב החמישי - עכשיו נחשפים יעדי הזהב של ישראל בתימן

בתוך כך, מחר אמור לעלות להצבעה אישור העברת סמכויות הרשות לאכיפה במקרקעין משר האוצר בצלאל סמוטריץ' לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה לפני למעלה משנה וחצי. בתוך הקואליציה התקיימו מגעים בין הצדדים שיגיעו להסכמה לאשר את החוק של ש"ס ואת העברת הסמכויות לבן גביר ובכך לרצות את שני הצדדים, אך לעת עתה אין הסכמות.

איתמר בן גביר במליאת הכנסת נגד הח"כים הערבים: "כל המחבלים לצאת" (צילום :ערוץ הכנסת)

חוק המריבה מבקש לאפשר לקבוע שהממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים של בעלי תפקידים במועצות הדתיות שמונו, בנוסף על הסכומים אותן מקבלות המועצות הדתיות בהתאם להוראות החוק הקיים. תקציב ההוצאות יועבר על פי אמות מידה שוויוניות שייקבעו על ידי השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, והרשויות המקומיות לא יחויבו בהשתתפות בנשיאה בהוצאות כאמור. בנוסף, מוצע להחיל את התיקון גם על רשויות מקומיות שאין בתחומן מועצה דתית.

כזכור, אחרי המחלוקת מול עוצמה יהודית בסוגיית חוק הרבנים, במפלגת ש"ס הודיעו לפני כשבועיים כי ויתרו לעת עתה על הניסיון להעבירו בכנסת. מטעם המפלגה אז נמסר כי "למרבה התדהמה, השר בן גביר בחר להפיל את החוק ולחולל קרע מיותר בימין בזמן מלחמה בשל שיקולים פוליטיים. עוד הם הוסיפו: "ש״ס כדרכה מגלה אחריות ולא תיצור משבר בעת הזו שעלול לפגוע במאמץ המלחמתי ובעסקת החטופים ולכן תצביע יחד עם הקואליציה. סיעת ש״ס תמשיך לעשות הכל כדי לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל".

בתגובה, בעוצמה יהודית פרסמו תגובה חריפה: "אנו עומדים על כך שחוק הרבנים 2 יעבור רק במידה והשר לביטחון לאומי יוכנס לפורום ניהול המלחמה, ובמידה וזה לא יקרה - תתנגד להצעה. רק אמש הוכח, בהפקרות הביטחונית בצפון, כמה דרושה נוכחותו של השר בן גביר בפורום ניהול המלחמה. "כל עוד זה לא קורה, עוצמה יהודית תמשיך לשבש את עבודת הקואליציה."