צביקה יחזקאלי, פרשן הערוץ i24news, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס להסכם בין ארגוני הטרור חמאס ופת"ח. כמו כן, דיבר על המעורבות הגוברת של הסינים בנעשה באזור, זאת כשהם לוקחים חלק מרכזי במאמצי התיווך בין שני ארגוני הטרור. 

"הסינים, שהיה להם קו נוקשה לאורך כל המלחמה, רוצים לפרוס פה בעלות. קרו דברים כאלה לאורך ההיסטוריה של הפלסטינים. הם אומרים 'בואו נעשה חיבור לפני שאחד מהצדדים יימחק או שתהיה כאן סוג של מציאות שלא תאפשר את הזה'", ציין. 

מחבלת התחפשה לפרמדיקית וחוסלה: מאחורי הקלעים של החיסול בטול כרם
המומנטום של האריס לא עוצר: ההישג העצום שרשמה בתוך שעות

עוד הוסיף כי "חמאס, שהוא בדרך להימחק, איכשהו זורקים חבל לחמאס ואומרים לו 'לפני שאתה נמחק, בוא תוותר ותכניס את אבו מאזן לשליטה ברצועה'. לאבו מאזן אומרים 'אל תחכה שחמאס יימחק', תהיו בממשלת אחדות. חוץ מזה, מבחינת ההסכמה, זו הסכמה מאוד מצוגבלת, כבר ראינו כאלה דברים". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עם זאת, יחזקאלי ביקש להזכיר את הדם הרע שקיים בין החמאס לפת"ח: "הדם הרע בין פת"ח לחמאס זה לא דבר פשוט. אבו מאזן כבר מבין שהוא הולך להיות הבעלים של הרצועה בכל מה ומסמנים. הדבר הזה נרקם עם הסינים כדי להיות חבל הצלה לחמאס, ארה"ב לא חלק בסיפור פה".

"יכול להיות שחמאס עכשיו על הברכיים, הוא בכזה מצב נוראי וקשה, לקראת הסוף שלו, כך שהוא מוכן לקבל כל הסכם. אין לזה סיכוי כי הפלגים הללו רבים ביניהם, הם בעצם אויבים ואויבים לא מתכנסים בגלל אינטרסים כאלה. אם אבו מאזן יחכה, הוא יקבל את הרצועה גם בלי ממשלה זמנית", הדגיש והסביר את הסיבה והושטת היד של הפת"ח: "הוא צריך לחכות וחמאס ייעלם. הוא מושיט יד לחמאס, מדוע? כי לממשלה יהיה מחיר ביהודה ושומרון. אני בספק אם זה ייצא לפעול, זה רק לעשות כן לסינים. הסינים הוכיחו שהם כן רוצים לעשות התערבות במהלך השנים האחרונות". 

השמדת מנהרות בעזה (צילום: דובר צה"ל)

עם זאת, הפרשן הביע פסימיות בנוגע לכך ששיתוף הפעולה בין הצדדים אכן יתבצע לבסוף בפועל: "אין משקל לדבר הזה. אמר איש פת"ח 'מה האינטרס שלנו להיכנס לכזה דבר? למה אנחנו ניתן את חבל ההצלה לחמאס?'. לתת לחמאס ממשלה עם אבו מאזן ברצועה, לא רק שזה לא יקרה, הם רואים באבו מאזן כובש. הסינים רואים פה פרצה ונכנסים בה, והם מצייתים כי חמאס בלחץ הוא צריך עזרה. אין סיכוי שזה יקרה כי אבו מאזן רוצה לראות את חמאס נמחק. הסכמי אוסלו היו סוס טרויאני, זה בדיוק מה שקורה עכשיו, חמאס היה על הברכיים".