בעת שנתניהו שוהה כעת בוושינגטון וצפוי לפגוש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בקרוב, לפי רויטרס, המשלחת הישראלית אמורה להגיע מחר (רביעי) לקהיר על מנת להתקדם במגעים לעסקה. 

בפגישה עם משפחות החטופים הלילה (בין שני לשלישי) במלון שבו הוא מתארח בוושינגטון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למשתתפים: "התנאים לעסקה מבשילים. זה סימן טוב. חודשים של מאמצים בתיווך מצרים וקטאר להגיע להפסקת אש במלחמה בין ישראל לחמאס תפסו תאוצה בשבועות האחרונים". 

עוד הוסיף נתניהו את הסתייגותו: "אך לצערי זה לא יתקיים בבת אחת; יהיו שלבים". בכיר חמאס סאמי אבו זהרי, אמר לרויטרס כי אין שום חדש בעמדתו של נתניהו. לדבריו: "נתניהו עדיין מתעכב והוא שולח משלחות רק כדי להרגיע את זעמם של משפחות החטופים".

בהתאם להצעה הישראלית: המאמץ החדש להוציא לפועל עסקת חטופים
חמאס יורד מהעץ? בכירים בארגון מאשרים הסכמה עקרונית לעסקה

בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

צוות המשא והמתן הישראלי היה אמור לחדש ביום חמישי את השיחות שיכללו את שחרורם של בני ערובה בתמורה לאסירים פלסטינים המוחזקים בבתי הכלא הישראליים. בהפוגה בת שבוע שהייתה בנובמבר, שוחררו 105 בני ערובה בתמורה ל-240 אסירים פלסטינים. 

בתוך כך, נעה ארגמני אמרה אתמול לרה"מ בפגישתם  כי ״הרגע הכי קשה שלי בשבי היה כששמעתי אותך אומר שהמלחמה עוד ארוכה. זו הייתה נקודת שבר. חייבים לשחרר אותם״