ראש השירות החשאי של ארה"ב, קימברלי צ'יטל, הודיעה היום (שלישי) על התפטרותה מתפקידה זאת בצל ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ. במכתב לעובדי השירות החשאי אמרה צ'יטל כי היא "לוקחת אחריות מלאה" על הכשל באבטחת הנשיא לשעבר. "לאור האירועים האחרונים קיבלתי, בלבד כבד, את ההחלטה הקשה לפרוש מראש השירות". 

צ'יטל והשירות החשאי ספגו ביקורת אדירה בעקבות מחדל האבטחה שאפשר למתנקש להתמקם באין מפריע על גג של בית בקרבת העצרת של טראמפ בפנסילבניה ולירות בנשיא לשעבר. בשימוע הגדירה צ'יטל את האירוע כ"כישלון המבצעי המשמעותי ביותר" של השירות החשאי זה עשרות שנים, ואמרה שהיא לוקחת אחריות על ליקויי האבטחה שאפשרו למתנקש להגיע למרחק כל כך קרוב מנשיא לשעבר. בקונגרס צ'יטל התחמקה שוב ושוב ממתן תשובות לשאלות של המחוקקים ועמדה בסירובה להתפטר, אך היום אחר הצהריים הצהירה על פרישה מהתפקיד.

תמונה אחת שווה מיליונים: ניסיון ההתנקשות הוא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לטראמפ  
רכש תחמושת בוולמארט וביקר רבות במתחם: פרטים חדשים מניסיון ההתנקשות בטראמפ

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

הפרשן מדיני ברק רביד התייחס לדברים ב-103FM ואמר כי "בתרבות האמריקנית ראש השירות החשאי הייתה צריכה להתפטר לפני שבועיים. היא נאחזה בכיסא כי המחדל שבו יורים בנשיא לשעבר ומועמד לנשיאות הוא מחדל גדול מאוד הרבה חשבו שעצם העבודה שהיא לא מתפטרת מיד, הוא הפרת כל הקודים הלא כתובים בתרבות הממשל האמריקנית".