אחרי שהצעת חוק המועצות הדתיות של ש"ס לא עלתה היום להצבעה בגלל קשיים בקואליציה וזו נדחתה בינתיים למחר, מתברר שעוצמה יהודית מציבה תנאים לקידום חוק נוסף של הסיעה החרדית.

בסדר היום של מליאת הכנסת ביום רביעי מופיע חוק "הטלפונים הכשרים" שאמור להסדיר את השימוש "קומה הכשרה" שמופעלת על ידי ועדת רבנים, אך בעוצמה יהודית כבר מציבים תנאים לתמיכה שלהם בחוק. אחרי שכבר הסתייגות שלהם לחוק הוסרה בשלב הדיונים בוועדה (בעניין חסימת מספרים של מפלגות בזמן קמפיין בחירות), כעת במפלגה דורשים דריסת רגל גם במועצה של ועדת הרבנים לתקשורת שמנהלת את 'הקומה הכשרה', ובלי זה הם יתנגדו לחקיקה שעולה לאישור סופי במליאה.

בעקבות ניסיון ההתנקשות בטראמפ: ראש השירות החשאי התפטרה
יאכל את הכובע? אחרי התמונה שעוררה סערה - נתניהו מסתבך

המגעים שמתקיימים בנושא בין הצדדים והנהלת הקואליציה כורכים זאת עם אישור העברת סמכויות הרשות לאכיפה במקרקעין לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה לפני למעלה משנה וחצי. לפי גורמים המעורים בפרטים, טרם הושגה הסכמה אך הדברים תלויים זה בזה.

בנוסף, בסדר היום מופיע חוק "המועצות הדתיות" שמקדמת סיעת ש"ס, אותו החוק שעוצמה יהודית כבר מנעה את אישורו לפני כמה שבועות, בתור לחץ נגד הקואליציה וראש הממשלה שיצרף אותו לפורום קבלת ההחלטות בניהול המלחמה. גם כעת במפלגתו של בן גביר טוענים שלא יתמכו בחוק, כל עוד השר לא יצורף לקבינט מצומצם. לדבריהם מי שמונע זאת זה יו"ר ש"ס אריה דרעי ולכן הם מציבים את הסרת הווטו של דרעי כתנאי לתמיכה שלהם בחוק "המועצות הדתיות".

ח"כ אפרת רייטן: "חוק הרבנים 2- שירותי דת, חזר לסדר היום של המליאה מחר. משמעותו אחת- הקואליציה מקיימת מו"מ עם בן גביר להכנסתו לקבינט המלחמה. הפורום המדיני החשוב ביותר בקבלת ההחלטות. ידעו כל אזרחי ישראל איך הממשלה הזו סוחרת באינטרסים הביטחוניים שלה תמורת שמירה על שלמותה".