פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמירוץ לנשיאות, העצימה את הערכות שניתנו לחשיבות ולמשמעות הגורלית של הבחירות לנשיאות ב-2024. 

ההתמודדות לנשיאות נכנסה לשלב קריטי, מרתק, וצופן השלכות ברמה שאיננה זכורה בארצות הברית מזה יובלות. פרישתו של ביידן מהמירוץ, הניבה תוצאה אחת שלא ניתן להתעלם ממנה. הטראמפיזם נוצח הושפל ונלעג.

פרישת ג'ו ביידן: התרחיש שהדאיג את דונלד טראמפ מתממש
ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות: "זה האינטרס של המדינה והמפלגה"

קמלה האריס מייצגת, מסמלת ומוכיחה את ההיפך, את הניגוד הטוטלי, את הסתירה הגורפת לכל מה שמזוהה, מתיישב ומקובל כטראמפיזם.  קמלה האריס היא אשה, שחורה, ממוצא של משפחת מהגרים.

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: רויטרס)

"תכונות" הכי שנואות, הכי מאוסות, הכי מקוממות לטראמפיזם. טראמפ מפגין את סלידתו מ"תכונות" אלו  בכל נאום והופעה שלו מאז הגיח לזירה הפוליטית הפנימית.  העובדה שהוא ייאלץ להתמודד עם קמלה האריס, סמל מהלך, חי ובועט של כל תכונה אנושית ששנואה עליו, היא לא פחות מסיוט עבורו. 

זה לא הכל. קמלה האריס היא ליברלית בכל רמ"ח איבריה. היא מייצגת באופן נמרץ, חסר פשרות, שוויון לנשים בהדגש של חופש בלתי מוגבל להפלות.

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)

בדיוק מה שהטראמפיזם רואים כביטוי הרוע, האופל והשלילה שחייבים לסלק מעולם החברי ומהנוף האנושי בכלל. יועציו, מבינים שאין להם ולא תהיה להם ברירה אלא להתעמת עם יריבה כמו קמלה האריס ולגבור עליה בנושא כמו הפלות. 

הוא לא ציפה. ספק גדול אם הוא מוכן. כן, קמלה האריס גם כיהנה כתובעת כללית של מדינת קליפורניה. היא ידועה כמשפטנית קפדנית. מה עושים? דונלד טראמפ כבר הורשע פלילית שלוש פעמים. מהבחינה המשפטית הוא פושע פליל במלוא המובן של המונח.

קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

מצפים לו עוד כתבי אישום פליליים. קמלה האריס כתובעת כללית לשעבר תדע בוודאי איך להזכיר את הרשעותיו של טראמפ ואיך להסביר את האיום על שלטון החוק והסדר הטוב בארה"ב עם מתמודד לנשיאות כדונלד טראמפ, המורשע פלילית. טראמפ לא מתכונן לשתוק. הוא לא מאלו שנבהלים מקשיים. להיפך, הם מעודדים אותו להאבק.