לשכת ראש הממשלה הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי כי פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ ביום שישי הקרוב תהיה סגורה לתקשורת. זאת לאחר שאתמול בערב נודע מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום חמישי בבית הלבן, ולמחרת, צפוי להיפגש עם דונלד טראמפ בפלורידה.

תחילה הודיע הנשיא לשעבר כי הפגישה תערך ברביעי, לאחר מכן תיקן לחמישי ולבסוף טען כי לבקשת נתניהו הפגישה תתקיים בשישי. המשמעות היא שנתניהו ״ייאלץ״ להישאר בשבת בפלורידה  ויחזור רק במוצ"ש לארץ. משפחות החטופים לעומת זאת לא צפויות להצטרף לנסיעה למיאמי ובלשכת ראש הממשלה הודיעו כי מי שמעוניינת לחזור הביתה לפני שבת תקבל כרטיס לטיסה מסחרית. 

הפך לכינור שני: נתניהו יוצא לוושינגטון, אבל שם הקלפים כבר נטרפו | אנה ברסקי
העסקה תוכרז במהלך נאום נתניהו בקונגרס? כל התקוות על השולחן

"מצפה לקבל את פני ביבי נתניהו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, מחר. במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היה לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו ​​על הסכמי אברהם ההיסטורים - וזה יקרה שוב", כתב.

עוד רשם  כי "בדיוק כפי שאמרתי בדיונים עם הנשיא זלנסקי ומנהיגים עולמיים אחרים בשבועות האחרונים, האג'נדה שלי - שלום מתוך עוצמה- תוכיח לעולם שהמלחמות הנוראיות, הקטלניות והעימותים האלימים האלה חייבים להסתיים. מיליונים מתים, וקמאלה האריס לא מסוגלת בשום אופן לעצור את זה".

גורם בפמליית ראש הממשלה: "נתניהו עובד בשעות אלה על נאומו שיישא מחר בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי. נתניהו יציג בנאומו את האתגר הניצב בפני ישראל, מדינות האזור וארה"ב מצידה של איראן - ויציג דרך חדשה כיצד להתמודד עם אתגר זה". כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי הפגישה עם ביידן תתקיים בהתאם למצבו הבריאותי של הנשיא, שאובחן כחולה בקורונה ומצוי כבר מספר ימים בבידוד. 

עד אתמול בישראל סברו כי קידום שלושת הנושאים, או חלק מהם, יעניק נקודות נוספות לנשיא ביידן - ובד בבד לא ירגיז את הנשיא לשעבר (ומי יודע – אולי גם לעתיד), דונלד טראמפ. תוך שעות ספורות מצב ה-win win הזה הפך לנחלת ההיסטוריה שלא התרחשה, לתסריט לא רלוונטי. יש להניח כי המאמץ העיקרי (ואולי הבלעדי) של הנשיא היוצא ביידן מעכשיו ועד חודש נובמבר, יוקדש למאמץ להוביל את הקמפיין לתוצאה הכי טובה עבור הדמוקרטים, בלי קשר לזהות המועמד(ת) לנשיאות. זאת תהיה מורשתו של ביידן ולכן זה מה שיעסיק אותו - ולא משהו אחר.

 ההסדר האזורי, שכולל שלום בין ישראל לסעודיה, כבר לא נכלל כסעיף בסדר היום של הנשיא הפורש. הישג מסוג זה בהחלט יכול היה להיות בונוס אלקטורלי נוצץ ומרשים, לו היה מדובר בנשיא חזק בשיא הקמפיין שעושה את דרכו לעבר קדנציה שנייה בבית הלבן.