בעוצמה יהודית הודיעו הערב (שלישי) כי המשא ומתן ביניהם לליכוד על צירוף השר איתמר בן גביר לפורום ביטחוני מצומצם עדיין מתקיים, אך טרם הושגו הסכמות. "דרישת השר בן גביר להצטרף לפורום שיהיה שותף בהתוויית מדיניות וקביעת עקרונות אסטרטגיים בנוגע למלחמה - עומדת בעינה", נמסר. 

בשל כך, בן גביר שם את נתניהו בעמדה בעיתית לפני הפגישה עם ביידן. אם אכן, יאושר חוק "המועצות הדתיות" זה עלול להעיב על הביקור. בלו"ז השבועי המקורי, הצעת החוק הזו של ש"ס הייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה ראשונה היום אך בשל ההתנגדות של עוצמה יהודית, החקיקה הוסרה נכון לעכשיו ולא ברור האם תעלה בהמשך השבוע. יחד עם זאת, ייתכן שהיא תעלה מחר, זאת במידה שיושגו ההסכמות הדרושות. 

מתקפה חסרת תקדים בממשלה נגד בן גביר: "מגלומן ולא אדם חכם"
בעוצמה יהודית ניסו לנקום שוב בש"ס - משרד המשפטים בלם

בתוך כך, מחר אמור לעלות להצבעה אישור העברת סמכויות הרשות לאכיפה במקרקעין משר האוצר בצלאל סמוטריץ' לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה לפני למעלה משנה וחצי. בתוך הקואליציה התקיימו מגעים בין הצדדים שיגיעו להסכמה לאשר את החוק של ש"ס ואת העברת הסמכויות לבן גביר ובכך לרצות את שני הצדדים, אך לעת עתה אין הסכמות.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי מתברר שעוצמה יהודית מציבה תנאים לקידום חוק נוסף של הסיעה החרדית. בסדר היום של מליאת הכנסת ביום רביעי מופיע חוק "הטלפונים הכשרים" שאמור להסדיר את השימוש "קומה הכשרה" שמופעלת על ידי ועדת רבנים, אך בעוצמה יהודית כבר מציבים תנאים לתמיכה שלהם בחוק.

אחרי שכבר הסתייגות שלהם לחוק הוסרה בשלב הדיונים בוועדה (בעניין חסימת מספרים של מפלגות בזמן קמפיין בחירות), כעת במפלגה דורשים דריסת רגל גם במועצה של ועדת הרבנים לתקשורת שמנהלת את 'הקומה הכשרה', ובלי זה הם יתנגדו לחקיקה שעולה לאישור סופי במליאה.

מיש עתיד נמסר כי "הליכוד, שהיה קם בנאומיו של כהנא ויוצא מהמליאה בבוז, נסחט עכשיו באיומים ומכניס את ממשיך דרכו, עבריין מורשע ומעריץ מושבע של ברוך גולדשטיין, לחדר החשוב ביותר בתקופה הקשה ביותר שידעה ישראל. אבדה הדרך. אבדה הבושה. ישראל חייבת שינוי".