רגע לפני פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרסם הבוקר (רביעי) ברשת החברתית שלו מכתב שקיבל מנשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) לפני כעשרה ימים, מיד לאחר ניסיון ההתנקשות בו

טראמפ צירף לצילום המכתב שהעלה את התיאור הבא: "מצפה לפגוש את ביבי נתניהו ביום שישי, ומצפה אפילו יותר להשגת שלום במזרח התיכון!". מכתבו של עבאס שצורף לפוסט של טראמפ כלל לא קשור לסכסוך הישראלי פלסטיני או לרשות הפלסטינית בכלל, אלא לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר. נראה שעבאס רצה להביע את דאגתו הכנה לטראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות ולגנות את המעשה.

הכובע, הפיג'מה וכלי החרסינה: כך משפחת נתניהו טסה כל הדרך לעבר הניצחון המוחלט  
נאום נתניהו בקונגרס: עתידה של ישראל מונח על הכף

מכתבו של אבו מאזן לדונלד טראמפ (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
מכתבו של אבו מאזן לדונלד טראמפ (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)

במכתבו של עבאס, שנשלח לטראמפ ב-14.7.24 לפי התמונה המצורפת לפוסט, נכתב: "בדאגה עצומה קיבלתי את הידיעה על ניסיון ההתנקשות בך. מעשי אלימות לא צריכים לקבל מקום בעולם של חוק וסדר. כבוד לאחר וסובלנות, יחד עם הכרה בערכם של חיי אדם הם שצריכים להוביל. ניסיונות התנקשות הם אקט של חולשה ומבטאים כישלון בהבנת דרכי שלום ליישוב סכסוכים. פערים צריכים להיפתר באמצעות תקשורת המאופיינת בחופש ביטוי. המחשבות שלנו נתונות למשפחות שאהוביהן איבדו את חייהם או נפצעו. מאחל לך עוצמה וביטחון". 

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

מועד פרסום המכתב, יומיים לפני פגישתו של דונלד טראמפ עם בנימין נתניהו ועשרה ימים לאחר שהמכתב הגיע ליעדו, בצירוף התייחסות ישירה לנתניהו, שכאמור לא קשור למכתב כלל, מעלה חשד שמטרתו של טראמפ היא לעקוץ או להטריל את ראש ממשלת ישראל לפני פגישתם בשישי הקרוב. 

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו צפויים להיפגש במיאמי ביום שישי ופגישתם תהיה סגורה בפני התקשורת. תחילה הודיע הנשיא לשעבר כי הפגישה תערך ברביעי, לאחר מכן תיקן לחמישי ולבסוף טען כי לבקשת נתניהו הפגישה תתקיים בשישי. המשמעות היא שנתניהו ״ייאלץ״ להישאר בשבת בפלורידה  ויחזור רק במוצ"ש לארץ. משפחות החטופים לא צפויות להצטרף לנסיעה למיאמי.