על רקע המשך הדרישה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקבל תפקיד משפיע בניהול המלחמה, גורמים בעוצמה יהודית אומרים הבוקר (רביעי): "ישנה התקדמות חיובית במגעים בינינו לבין הליכוד לטובת הכנסת השר בן גביר לפורום המצומצם, כאשר מסתמנת היענות לדרישת השר בן גביר לכך שהפורום יהיה שותף בהתוויית מדיניות וקביעת עקרונות אסטרטגיים בנוגע למלחמה". 

לאור העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בביקורו בארצות הברית, המגעים מתקיימים לאט ובשלט רחוק, אך במפלגתו של בן גביר מבהירים שהם לא מתכוונים לוותר: "אנו מברכים על כך שמסתמן כי ראש הממשלה לא מתכוון להיכנע לקמפיין הדה-לגיטימציה המכוער של לפיד וגנץ נגד השר בן גביר - ויש לקוות שכך יישארו פני הדברים".

הכובע, הפיג'מה וכלי החרסינה: כך משפחת נתניהו טסה כל הדרך לעבר הניצחון המוחלט | בן כספית  
רגע לפני הפגישה: טראמפ מטריל את נתניהו ברשת

איתמר בן גביר במליאת הכנסת נגד הח"כים הערבים: "כל המחבלים לצאת" (צילום :ערוץ הכנסת)

עוד הוסיפו הגורמים מעוצמה יהודית: "נדגיש כי המשא ומתן מוסיף להתקיים, אך ההסכם הסופי בין הצדדים טרם סוכם. ככל והמשא ומתן אכן יצלח בסופו של דבר ונגיע להסכמות - נצביע בעד חוק הרבנים".

הבוקר הייתה אמור להתקיים שיחת מו"מ  נוספת בין בן גביר ואנשיו לבכירי הליכוד לקראת סגירה. אלא שברגע האחרון בכירי הליכוד ביטלו את השיחה. בסביבת בן גביר מניחים כי לא מדובר בפיצוץ, אלא בדחייה. השיחות ככל הנראה יימשכו בשבוע הבא, כאשר מבחינת נתניהו העיקר שכעת, לקראת נאומו בקונגרס והפגישות המרכזיות עם ביידן, האריס וטראמפ - הפוליטיקה הארצית לא תאפיל על הביקור. 

עד כה המו"מ מול בן גביר התקדם די לא רע, מסתמנת היענות מצד הליכוד לדרישה שהפורום המדובר לא יהיה מייעץ בלבד,  אלא גם ייקח חלק פעיל בבניית האסטרטגיה

כזכור אמש (שלישי) הודיעו בעוצמה יהודית כי המשא ומתן בין סיעתם לבין סיעת הליכוד בעניין צירוף השר בן גביר לפורום ביטחוני מצומצם עדיין מתקיים, אך טרם הושגו הסכמות. "דרישת השר בן גביר להצטרף לפורום שיהיה שותף בהתוויית מדיניות וקביעת עקרונות אסטרטגיים בנוגע למלחמה - עומדת בעינה", נמסר אז.

על סדר היום של מליאת הכנסת מופיע חוק "המועצות הדתיות", זאת לאחר שבלו"ז השבועי המקורי, הצעת החוק הזו של ש"ס הייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה ראשונה אתמול אך בשל ההתנגדות של עוצמה יהודית, החקיקה הוסרה שוב. כעת בן גביר חוזר ומבהיר שאישור החוק, שנחשב למשמעותי עבור ש"ס, יקודם רק אם תתקבל החלטה מצד ראש הממשלה בעניין אותו "פורום מצומצם".

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, מפלגת עוצמה יהודית מציבה תנאים לקידום חוק נוסף של הסיעה החרדית. על סדר היום של המליאה מופיע חוק "הטלפונים הכשרים" שאמור להסדיר את השימוש "קומה הכשרה" שמופעלת על ידי ועדת רבנים, אך בעוצמה יהודית כבר מציבים תנאים לתמיכה בחוק.

לאחר שהסתייגותם כבר הוסרה בשלב הדיונים בוועדה (בעניין חסימת מספרים של מפלגות בזמן קמפיין בחירות), כעת במפלגה דורשים דריסת רגל גם במועצה של ועדת הרבנים לתקשורת שמנהלת את "הקומה הכשרה", והבהירו שללא דריסת רגל זו יתנגדו לחקיקה שעולה לאישור סופי במליאה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים בחשבון ה-X שלו: "בדקנו, 'פורום ההיוועצות' הוא בדיחה על חשבון בן גביר. מסדרים לו להצטלם כמו שהוא אוהב ואת ההחלטות יעשו במקום אחר. נתניהו אפילו לא מסתיר את העובדה שזו עבודה בעיניים".

גם שר החינוך, יואב קיש, הגיב ברשת X וכתב כך: "שיטת הסחטנות הפוליטית לא מתאימה כלל ועיקר לתקופת מלחמה. מי שפועל כך לא מבין את גודל השעה, את החשיבות באחדות ברגעים אלה ומנותק מהאתגרים שעומדים בפני ישראל. איתמר, תתעשת".

ח"כ קארין אלהרר כתבה: "כמה מביכה הסיטואציה שראש הממשלה ממציא פורום בטחוני ״לעדכון״ כדי לרצות את השר לכישלון לאומי שמא יפרק לו את הממשלה. המדינה מתפרקת והם משחקים בנדמה לי. הבדיחה על חשבון אזרחי ישראל״.