עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר שאמש (שלישי) פורסם סרטון חטיפתו, שוחחה הבוקר עם בן כספית ויהודה שלזינגר ברדיו 103fm על הסרטון שפורסם, על רגעי חטיפתו של מתן, על הסערה סביב החטופה ששבה נועה ארגמני ועל האופטימיות שעדיין נותרה בה ביחס לעסקה.

בפתח הריאיון אמרה צנגאוקר: "קמתי הבוקר ושוב מתן לא איתי. אני ישנה בקושי. נרדמתי בשתיים ובחמש הייתי על הרגליים. קשה". והוסיפה: "אני חייבת את זה למתן, אנחנו חייבים את זה כחברה חפצת חיים, לחטופים שנותרו בחיים ולמשפחות הנרצחים - להילחם ולהחזיר אותם לקבורה".

הצגה למצלמה? סער: "איחוד בימין לא יקרה אם לא יהיו בחירות"  
נציגי משפחות החטופים נפגשו עם נציגים ממחלקת המדינה האמריקאית

תיעוד חטיפת מתן צנגאוקר (צילום :פרטי)

על סרטון החטיפה של בנה מתן, שפורסם אתמול לראשונה בחדשות 12, אמרה צנגאוקר: "ביום רביעי שעבר דרשתי ממערכת הביטחון להוציא את הסרטון החוצה. עם ישראל חייב לראות שמתן נחטף בחיים וצריך לעשות את הכל כדי להחזיר אותו בחיים. אני לא מוכנה להיות זו שתקבל בשורת איוב ויגידו לי שמתן נהרג מאש צה"ל או שנרצח על ידי השובים שלו".

צנגאוקר הוסיפה: "המערכת המודיעינית לא מעדכנת אותי מי הם השובים. כנראה שאלה מחבלי נוח'בה שפלשו לעוטף בלבוש אזרחי, או שהם תושבי עזה שקיבלו כספים על כל חטוף. אסור לעשות הפרדה. הסרטון נתפס בפאתי חאן יונס. אזור מסחרי, רואים שם המון שעומד ומחכה לאיזו תהלוכה של מכובדים שנכנסו לאותה שכונה. למזלי ותודה לאל שהם לא הצליחו להגיע אל מתן. יש חטופים שקיבלו מכות חזקות מידי העוברים והשבים כשנכנסו עם השובים שלהם לרצועה. זה נס".

מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

על הרגעים האחרונים בהם שוחחה עם מתן בטרם נחטף אמרה צנגאוקר: "הוא אומר לי אמא 'הם צועקים בערבית, הם יורים'. כמעט ארבע שעות של חוסר אונים שלי כאמא. נשאתי אותו תשע חודשים ברחמי והבאתי אותו לאוויר העולם. ואני כשלתי בתור אמא, ומערכת הביטחון ומדינת ישראל כשלו, בהגנה על מתן. באותו יום נכנסו מחבלי נוח'בה לעיר אופקים והיו שם 60 הרוגים. נאלצתי להסתגר בממ"ד עם הבנות שלי שעות ארוכות. זה מטורף".

תיעוד שיחתו האחרונה של מתן צנגאוקר (צילום :פרטי)

ביחס למידע על מיקומו ומצבו של מתן כעת אמרה: "אין להם מיקום מדוייק, מעריכים במרחבים כאלה ואחרים. ברור שהם לא מוסרים לי נקודה מדוייקת של ההימצאות של מתן. הוא תודה לאל חי ונושם ומצבו הבריאותי סביר. אנחנו יודעים על נזקים בריאותיים. לאורך כל התקופה הוא לא הוחזק מעל פני הקרקע והחשש גדול לחייו ולחיי יתר החטופים שאיתו".

ביחס לסערה סביב נועה ארגמני, החטופה ששבה והתלוותה לראש הממשלה בנימין נתניהו בנסיעתו לוושינגטון, אמרה צנגאוקר: "אף אחד מאיתנו לא יכול לשפוט אף משפחה אחרת. אני מחבקת אותם ומחזקת את ידיה של נועה, שיכלה בטווח הזמן הקצר מרגע שחרורה להצטרף לראש הממשלה ולהגיד את מה שהיא חושבת. אני מעריצה אותה, היא אמיצה. הם מייצגים את דרך המאבק שנכונה בעיניהם להחזיר את היקירים שלהם. אוי לנו אם נשפוט אותם. אסור לנו".

ביחס לראש הממשלה עצמו אמרה צנגאוקר: "אני מאוכזבת מראש הממשלה פעם אחת כי מתן הופקר ונחטף, ופעם נוספת כי אף אחד לא משחרר אותו. אם ראש הממשלה יחזיר את מתן ואת החטופים הביתה, אני הראשונה שאודה לו. החטופים לא נחטפו בגלל הדעות הפוליטיות שלהם. די לפלג. יש עסקה על השולחן. צריך לחזור לשם וזה מה שחשוב".

בסיום דבריה אמרה צנגאוקר: "אני אופטימית כי שלושת הקודקודים שעוסקים במשא ומתן אומרים שמערכת הביטחון הבהירה שאין מניעה ביטחונית לעסקה, והיא תדע להתמודד עם כל הסיכונים שעלולים להגיע".