בכנס "שיבת ישראל להר הבית" בכנסת אמר היום (רביעי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". מלשכת ראש הממשלה הכחישו: "המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה".

בתגובה לדברים, כתב העיתונאי בן כספית: "האיש שנתניהו אמר לא מזמן ש'לא יכהן כשר בממשלתי', מונה לבסוף לשר בכיר מאוד בממשלתו. עכשיו הוא סוחט את נתניהו להכניס אותו לפורום הכי מצומצם ואינטימי של קבלת ההחלטות במלחמה. במקביל, הוא מקיים היום בכנסת כנס ל'שיבת ישראל להר הבית'. כי עד שלא יבעירו כאן את הכל וייקחו את כולנו למלחמת גוג ומגוג, שמתוכה יגיח המשיח, הם לא יירגע. ונתניהו הוא האחראי על כל זה". עמית סגל: "שאפו לבן גביר על שלל הדרכים היצירתיות לחרב לנתניהו את הביקור".

הדברים נאמרים ברקע הדרמה שהתרחשה הבוקר כי לאחר שהייתה אמור להתקיים שיחת מו"מ נוספת בין בן גביר ואנשיו לבכירי הליכוד לקראת סגירה. אלא שברגע האחרון בכירי הליכוד ביטלו את השיחה. בסביבת בן גביר מניחים כי לא מדובר בפיצוץ, אלא בדחייה. , גורמים בעוצמה יהודית אמרו הבוקר כי "ישנה התקדמות חיובית במגעים בינינו לבין הליכוד לטובת הכנסת השר בן גביר לפורום המצומצם, כאשר מסתמנת היענות לדרישת השר בן גביר לכך שהפורום יהיה שותף בהתוויית מדיניות וקביעת עקרונות אסטרטגיים בנוגע למלחמה". 

רגע לפני הפגישה עם ביידן: "האמבוש" של בן גביר על נתניהו
המשבר מול ש"ס נמשך: עוצמה יהודית שמה שני חוקים על הכוונת

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאור העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בביקורו בארצות הברית, המגעים מתקיימים לאט ובשלט רחוק, אך במפלגתו של בן גביר מבהירים שהם לא מתכוונים לוותר: "אנו מברכים על כך שמסתמן כי ראש הממשלה לא מתכוון להיכנע לקמפיין הדה-לגיטימציה המכוער של לפיד וגנץ נגד השר בן גביר - ויש לקוות שכך יישארו פני הדברים".

עוד הוסיפו הגורמים מעוצמה יהודית: "נדגיש כי המשא ומתן מוסיף להתקיים, אך ההסכם הסופי בין הצדדים טרם סוכם. ככל והמשא ומתן אכן יצלח בסופו של דבר ונגיע להסכמות - נצביע בעד חוק הרבנים".