המשבר בין עוצמה יהודית לש"ס, כאשר הדיו מגיע עד לוושינגטון, הוא משבר פוליטי גרידא. המשבר שבין בן גביר לדרעי, או יותר נכון, בין דרעי לבן גביר, הוא משבר אמיתי - הרבה מעבר לעוד אירוע פוליטי-קואליציוני. אריה דרעי כועס על בן גביר וזה כעס אמיתי, ברמה פוליטית וגם ברמה האישית.

גורמים ששוחחו עם יו"ר ש"ס בתקופה האחרונה, התרשמו כי דרעי "מאס באיתמר בן גביר ולא מסוגל לסבול אותו יותר". סביר מאוד להניח כי כעת ההתנגדות של אריה דרעי לדרישת בן גביר להקים "פורום מצומצם" שלא רק ייעץ בעניינים מדיניים וביטחוניים, אלא גם ייקח חלק פעיל בהתוויית המדיניות היא התנגדות אמיתית ולא עוד תרגיל של משא ומתן כדי להוריד עוד קצת את רף הדרישות של הצד השני. 

אריה דרעי סבור, כך טוענים הגורמים שמשוחחים עימו, כי לא רק שאסור לחזק את יו"ר עוצמה יהודית, אלא להפיל, יש לעשות הכל כדי להחליש את השפעתו על הממשלה והקואליציה עד כמה שזה יאפשר בלי להקריס את הקונסטרוקציה כולה. יו"ר ש"ס היום  בין התומכים העיקריים של הרעיון לצרף את גדעון סער ואת מפלגתו לקואליציה. דרעי אף סבור כי פרישת גנץ ואיזנקוט הייתה טעות גדולה שלא היטיבה עם אף צד. הממשלה נחלשה, כוחו של איתמר בן גביר עלה וגנץ נמצא מאז פרישתו בצלילה חדה.

הרעיון לצרף את סער בינתיים לא התקדם עם כל התמיכה בו של יו"ר ש"ס. בעיקר בשל המיסקלקולציה בסביבת נתניהו כאשר רה"מ עצמו שותף לה. כל עוד נתניהו סבור, על בסיס קריאת המפה הפוליטית, כי הימין הממלכתי במצוקה ואפשר לקנות אותו בזול יחסית בטח לא במחיר של תיק הביטחון  - שום הצעה טובה לא תגיע לגדעון סער. ולהצעה רעה סער לא יסכים.

בינתיים, בעוד שדרעי כועס, בן גביר ממשיך בשלו. הוא נהנה מהכוח שמעניק לו תפקידו הבכיר, מהכוח שיש לו בממשלת 64  - ואף פועל לגדיל את כוחו ואת השפעתו. כל עוד זה בעיקר אריה דרעי שזועם ופועל נגדו. בן גביר ימשיך במאבקו. רק אם יזהה סכנה, אם עוד גורמים בקואליציה יחברו לדרעי - אז אולי ישקול להוריד פרופיל.

לאיתמר בן גביר יש תזה ידוע לרבים שדיברו איתו ושמעו ממנו, לפיה  הוא לא חושש מפני אפשרות הפרישה והמעבר לאופוזיציה. בן גביר סבור כי אם יהיה באופוזיציה, מפלגתו רק תפרח ותגיע ל-20 מנדטים, תמחק את הציונות הדתית של סמוטריץ  ותהפוך למרכיב משמעותי  של קואליציה הבאה של הליכוד. בפעם הבאה כשהליכוד יגיע לשלטון. בליכוד מכירים את התזה ולא מתלהבים ממנה.

"אם היום הוא יפיל לנו קואליציה בתקווה שבפעם הבאה הליכוד יצרף אותו כשהוא גדול וחזק - שיקח בחשבון כי אם יוביל להפלת ממשלת ליכוד הנוכחית, הבאה תהיה לליכוד אולי בעוד 20 או 30 שנה".