החרדים במתקפה חזיתית נגד השר איתמר בן גביר אחרי ההתבטאות שלו בכנס בסוגיית הר הבית, שם טען: "התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית".

מדובר בסוגיה רגישה בתוך הקואליציה, כאשר הנציגים של הסיעות החרדיות מקפידים לפי פסק ההלכה של הרבנות הראשית שחל איסור עליית יהודית להר הבית, זאת לעומת אנשי עוצמה יהודית וגם חברי כנסת אחרים בליכוד שתומכים בשינוי המדיניות בעלייה למתחם הקדוש ואף עולים לשם בעצמם. 

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיב בחומרה: "העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים". גם שר הפנים משה ארבל (ש"ס) התייחס לנושא במליאת הכנסת: "חילול השם הגדול שנעשה לא יכול לעבור בשקט, מבקש להביע מחאה. האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם".

לביקורת הצטרף שר הביטחון יואב גלנט שתקף בחריפות: "יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון. מתנגד לכל מו״מ להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו".

בתגובה לביקורת נגדו השיב השר איתמר בן גביר בחשבון ה-X שלו: "אלו דברים שאני אומר כבר שנה וחצי, בכל פעם שאני מדבר על הר הבית. מה נזכרתם כעת? ‏במשמרת שלי לא תהיה אפליה גזענית נגד יהודים, שרק להם אסור להתפלל, ועוד במקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

בתוך כך, היחסים בין עוצמה יהודית לש"ס כבר מעורערים תקופה ארוכה, כאשר השיא הוא מניעת אישור חוק "המועצות הדתיות" שבן גביר מחזיק בתור 'ערובה' נגד ראש הממשלה והנהלת הקואליציה על מנת להביא להקמת "פורום ביטחוני" מצומצם לניהול המלחמה.

גם חברי כנסת מהסיעות הערביות תקפו את יו"ר עוצמה יהודית. ח"כ ואליד אלהואשלה (רע"מ): "מסגד אל אקצא היה ויהיה מוסלמי, לא בן גביר ולא אף אחד אחר ישנה את זה.  בן גביר מנצל את נסיעתו של נתניהו לארצות הברית, כדי לשנות את הסטטוס קוו באל אקצא, מהלך שעלולות להיות לו השלכות קשות. מצפה לשמוע הכחשה, מיידית, ברורה וחד משמעית של הממשלה."