הערב (רביעי), בשעה 21:00 שעון ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה על הפודיום בבניין הקפיטול בוושינגטון וינאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי.

לקראת הנאום, הסביר גורם מדיני בשיחה עם "מעריב" כי אחת ממטרות הנסיעה של נתניהו לוושינגטון היא לדון פנים אל פנים עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, בקידום מתווה עסקת החטופים: "לכן, המשלחת הישראלית למו"מ תצא רק לאחר הפגישה, אך השיחות עם המתווכות נמשכות ללא הרף".

חוקר הדיפלומטיה קורא לארצות הברית: "זה הזמן לשקול מחדש את היחסים עם ישראל"

נאומו של נתניהו יארך כ-40 דקות, כאשר במרכזו - שני מסרים עיקריים. האחד - איראן, מדינת טרור העומדת מאחורי שורה ארוכה של שלוחותיה, המאיימת על ישראל, על מזרח התיכון ועל העולם המערבי כולו. המסר השני - שותפות הגורל, מערכת יחסים קרובה וייחודית בין ארצות הברית וישראל.

נתניהו צפוי להדגיש כי החל משבעה באוקטובר ישראל מנהלת מלחמה קשה וארוכה - נגד איראן, המפעילה את הפרוקסי שלה, ביניהם - חמאס, חיזבאללה והחות'ים. כל ארגוני הטרור של רוצחים גמורים, הנלחמים נגד ישראל, הם - הזרועות הארוכות של האדונים האמיתיים, היושבים בטהרן.

נתניהו צפוי להכריז בנאומי כי ניצחון של ישראל יהיה גם ניצחונה של אמריקה, בעוד שניצחון של החמאס עלול להוות הפסד של ארה״ב ושל העולם כולו.

מה שככל לא יהיה בנאום  - זה המסר בנוגע להסדר האזורי, הכולל הסכם שלום בין ישראל לערב הסעודית. הנושא שכה העסיק את וושינגטון ואת ירושלים לפני המלחמה וטרם הבשיל לכדי הצהרות חגיגיות.

על פי הדיווח של "NBC News", לפחות 30 דמוקרטים בבית ובסנאט יחרימו את נאומו של נתניהו כדי למחות על התנהלותו במלחמה בעזה.