ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בפני שתי המפלגות האמריקאיות בבניין הקונגרס, בפעם הרביעית בחייו. בין היתר, הוא נגע בלחימה בעזה והתייחס ל"יום שאחרי", דיבר על האיום האיראני, על הקשר העמוק שבין ישראל לארצות הברית, על הביקורת הבינלאומית ועוד.

בממשלה שיבחו את נאום נתניהו: "זכינו במנהיג"; לפיד תקף: "חרפה"

בתחילת דבריו, נתניהו הודה לראש הממשלה היוצא ג'ו ביידן ואמר: "אני מודה לנשיא ביידן על תמיכתו אחרי המתקפה בשבעה באוקטובר. הוא שלח שתי נושאות מטוסים למזה"ת והגיע לישראל לתמוך בנו בשעתנו הקשה. אני מודה לו על חצי מאה של תמיכה, הוא מכנה את עצמו ציוני גאה".

ראש ממשלת ישראל התייחס להמלצה של התובע בבית דין הבינלאומי הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגדו וכנגד מספר בכירים נוספים ואמר: "הרעבה מכוונת? עלילה מוחלטת. חצי מיליון אוכל העברנו, יותר מ-3000 קלוריות לאדם בעזה. אם הם לא מקבלים מספיק אוכל זה לא בגלל שישראל חוסמת אלא בגלל שחמאס גונב את האוכל". זאת לאחר שאמר: "עלינו להיאבק באנטישמיות ללא יוצא מהכלל, השקרים האלו הוטחו ביהודים לאורך המאות, ועכשיו מוטחים בישראל כמדינה", ורמז על התובע בהאג בהמשך לכך: "התובע בהאג האשים את ישראל בהרעבה מכוונת של עזה. זאת עלילה מוחלטת".

לגבי הלחימה בעזה, אמר נתניהו: "חמאס עושה ככל שביכולתו לשים את הפלסטינים בסיכון, יורים מבתי ספר, מבתי חולים. יורים באנשיהם כשהם מנסים לעזוב את אזור הלחימה. הם רוצים שאזרחים ישראלים ימותו, כדי להשחיר את ישראל. בשבוע שעבר הייתי ברפיח, פגשתי לוחמים שנלחמו בחמאס. שאלתי מפקד: 'כמה מחבלים הרגת ברפיח?' הוא נתן לי מספר מדויק - 1203. כמה אזרחים? הוא אמר 'אדוני ראש הממשלה, ליטרלי אפס', חוץ מתקרית אחת שנהרגו 12 איש'. למרות כל השקרים ששמעתם, המלחמה בעזה יש בה את היחס חמושים-אזרחים בהיסטוריה, השיעור נמוך ביותר ברפיח".

ראש הממשלה התייחס לאיום האיראני ואמר: "כשישראל מונעת מאיראן לפתח נשק גרעיני, שיאיים על כל עיר אמריקאית, אנחנו מגנים לא רק עלינו אלא גם עליהם. יש דמוקרטיה אחת שעומדת גאה לצד ארצות הברית במזרח התיכון - המדינה שלי, ישראל. כשאנחנו נלחמים בחמאס ובחיזבאללה ובחותים אנחנו נאבקים באיראן. אנחנו נאבקים באויב הרצחני ביותר של ארה"ב".

על תכנית "היום שאחרי", אמר נתניהו בקונגרס: "החזון שלי עזה מפורזת, לא מחפשים ליישב את עזה מחדש. ננקוט צעדים ביטחוניים לוודא שאין עוד איום על ישראל. משטר אזרחי שלא מחפש להשמיד את ישראל, זה יותר מדי לבקש? לא נתפשר על פחות מהניצחון המוחלט. המלחמה בעזה יכולה להסתיים מחר אם חמאס ייכנע ויחזיר את החטופים. אם לא, ישראל תלחם עד הניצחון".

ראש הממשלה הודה מספר פעמים במהלך נאומו לארצות הברית על תמיכתה בישראל, אך כן העביר מעט ביקורת על מדיניות אספקת הנשק של ממשל ביידן: "אנו אסירי תודה לסיוע של ארה"ב, כולל במלחמה הזאת. לספק לישראל נשק במסלול מהיר זה עוזר למאמץ המשותף. תנו לנו הכלים - ונשלים את העבודה. אני מפציר באמריקה - תנו לנו את הכלים מהר יותר, ונשלים את העבודה מהר יותר".