אחרי המשבר החמור שאירע אתמול (רביעי) מול יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר וחילופי האשמות בתוך קואליציה, טרם נמצא פתרון שיאפשר את העברת חוק "המועצות הדתיות" של ש"ס.

כזכור, יו"ר הקואליציה אופיר כץ החליט לדחות את ההצבעה על החוק ליום ראשון, אז תתכנס מליאת הכנסת לישיבה האחרונה לפני פגרת הקיץ, אך לדברי גורמים בעוצמה יהודית המגעים מולם ביחס להקמת אותו "פורום מייעץ מצומצם" שינהל את המלחמה תקועים, עד חזרתו של ראש הממשלה נתניהו לארץ.

הצעד של אדלשטיין מול נתניהו: ועדת פיקוח חדשה לבחינת ה-7 באוקטובר
דרך הרפורמה והבערת הרחובות: עמית סגל טוען - כך ניסה ביידן להפיל את נתניהו מהשלטון

נתניהו צפוי לחזור ביום ראשון בשעות הצהריים, שיותיר זמן מועט להגיע להסכמות, ומה שמגדיל את הסיכוי שהחוק שש"ס חפצים לקדם - ייתקע שוב, הפעם עד אחרי הפגרה.

כזכור, אתמול לאורך כל היום בן גביר הותקף בחריפות על ידי חברי קואליציה וממשלה על דרישותיו, וכן על ההתבטאות שלו סביב תפילות יהודים בה הבית. עם זאת תגובת לשכת ראש הממשלה הייתה לקונית ויבשה: "המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה", זאת מבלי אפילו להתייחס ישירות לשר בן גביר.

מנגד, גם יו"ר עוצמה יהודית בחר לפרגן לראש הממשלה בנימין נתניהו, וישר לאחר נאומו בקונגרס הוא פרסם בחשבון ה-X שלו: "ישראל אוהבת את נתניהו". 

בתוך כך בסביבתו מבהירים שהם ממשיכים להתעקש על הקמת פורום ביטחוני חדש, שהשר לביטחון לאומי יוכל להשפיע בו, ולא רק בתור גוף "מייעץ", אך יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הביטחון יואב גלנט מסרבים בתוקף לכך.