עם פגישתו אמש (חמישי) של בנימין נתניהו עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, גורם מדיני בכיר מסר כי "ככל שאויבנו רואים שיש אחידות עמדות בין ישראל לבין ארה"ב, ככה אנחנו מגדילים את הסיכוי להביא למימוש של שחרור החטופים, וכך אנחנו גם מקטינים את הסיכוי למלחמה אזורית".

לאחר ימים של בלבול: נחשפה הסיבה לאי התמיכה של אובמה בהאריס
אחיינו של טראמפ בספר חדש: ״אולי אנשים נכים צריכים פשוט למות״

עוד הוסיף למסור כי "ככל שנפתח הפער הזה, כך אנחנו מתרחקים מהעסקה וככה אנחנו גם מגדילים את האפשרות של התלקחות צבאית. הפגישה עם ביידן הייתה במגמה חיובית לקדם הבנות על העסקה".

פגישתו של נתניהו וביידן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
פגישתו של נתניהו וביידן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)


הדברים הנ''ל מתכתבים היטב עם דבריו של נתניהו מנאום הקונגרס לפני יומיים, בהם שיבח את ארצות הברית כשכנה ובעלת ברית נאמנה של ישראל לאורך השנים, ואת הנשיא ביידן כציוני נלהב של ישראל. "כשישראל מונעת מאיראן לפתח נשק גרעיני, שיאיים על כל עיר אמריקאית, אנחנו מגנים לא רק עלינו אלא גם עליהם", אמר באותו הקשר.

לאחר מכן הוסיף באותו מעמד: "יש דמוקרטיה אחת שעומדת גאה לצד ארצות הברית במזרח התיכון - המדינה שלי, ישראל. כשאנחנו נלחמים בחמאס ובחיזבאללה ובחותים אנחנו נאבקים באיראן. אנחנו נאבקים באויב הרצחני ביותר של ארצות הברית. אם תזכרו דבר אחד מהנאום: 'האויבים שלנו הם האויבים שלכם, ניצחוננו - ניצחונכם'".