המתווכות מאמינות כי תחול התקדמות במשא ומתן בפגישה מחר (ראשון) ברומא, שלאחריה יתקיימו פגישות בדוחא ובקהיר במהלך השבוע, כן דווח בעיתון אל-אח'באר הלבנוני. כזכור, ראש המוסד דדי ברנע צפוי לנסוע מחר לרומא שבאיטליה, שם ייפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, כחלק מהמאמצים לדחוף את המשא ומתן על עסקת חטופים.

לפי הדיווח באל-אח'באר, מקורות יודעי דבר טוענים ש"הפגישה תהיה דומה לפגישות קודמות בפריז, וההתמקדות תהיה בתיקונים הישראליים המוצעים, בנוסף לחזונות מפורטים לגבי היום הבא". לדברי גורמים אלה, "המתווכות מכינות הצעות להתמודדות עם הפערים שטרם נמצאו להם פתרונות".

בעולם האמיתי, הקסם של נתניהו הוא לא יותר מאשליה רגעית | אנה ברסקי  
צה"ל קורא לאוכלוסייה שנותרה בדרום ח'אן יונס להתפנות: "השהות מסוכנת, נפעל בעוצמה"  

מוחמד בן עבד א-ת'אני, דדי ברנע, ווילאם ברנס (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)
מוחמד בן עבד א-ת'אני, דדי ברנע, ווילאם ברנס (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)

לדברי גורמים מצריים שפורסמו באל-אח'באר, "ראש המודיעין המצרי יישא עמו את תוצאות הפגישות והמגעים שהתקיימו עם גורמים במפרץ בימים האחרונים, במיוחד מהאמירויות ומערב הסעודית, לגבי מה ניתן לספק כדי לתמוך ברשות שתשלוט בעזה ביום שאחרי המלחמה".

בשלב זה, ראש השב״כ רונן בר וראש מפקדת החטופים בצה״ל האלוף במילואים ניצן אלון לא צפויים להצטרף לנסיעתו של ראש המוסד. מקור שמעורה בנושא דיווח אתמול לוואלה כי הפגישה ברומא תתמקד בעיקר באסטרטגיה להמשך הדרך, ולא צפויה לכלול משא ומתן מפורט על הפערים הנותרים.

נזכיר כי כרגע, ישראל אמורה להעביר את עמדתה המעודכנת למתווכות. בתוך כך, ביום חמישי אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למשפחות החטופים האמריקאיות כי הוא מתכוון "להמשיך לדחוף להסכם" בזמן שנשאר ועד סיום תפקידו. כמו כן, טרם פגישתו של ביידן ונתניהו בבית הלבן, דווח כי בבית הלבן עושים מאמצים ללחוץ על ממשלת ישראל לקבל את העסקה - ובתוכה גם על נתניהו, בביקורו בארה"ב.