מקור פלסטיני בכיר אמר היום (שבת) לרשת אל-מיאדין הלבנוני הפועל מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, כי ארגון חמאס מתנגד לשינויים שהכניס ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למתווה העסקה ומתעקש על נסיגה ישראלית מלאה מרצועת עזה, בכלל זאת מציר נצרים וציר פילדלפי, כך על פי הדיווח. 

לפי הדיווח באל-מיאדין, המקור הפלסטיני טען שארגון חמאס מתעקש על הנוסח הקודם לעסקה ("ההצעה הישראלית"), כפי שהוגש למתווכות, ומתנגד לכל שינוי בו.  בנוסף, על פי הדיווח, חמאס הבהיר כי הוא לא מתכוון לקבל כל נוסח עתידי שלא יכלול הצהרה ברורה על הפסקת אש. 

לקראת פגישת המו"מ ברומא: אופטימיות זהירה בעולם הערבי  
נשלח לצלם את האסדה או "להתאבד"? פרטים חדשים על יירוט הכטב"ם החריג  

בנימין נתניהו מתייחס לדיווח ה"ניו יורק טיימס" על המלחמה (צילום :דוברות רה"מ)

בנוסף, טען המקור הפלסטיני כי חמאס לא יתנגד לכינונו של ממשל זמני ברצועת עזה, בהסכמה בינלאומית, במקרה של אי הסכמה על מתווה "ממשלת אחדות לאומית" - כלומר שליטה משותפת של חמאס ושל הרשות הפלסטינית ברצועה.  

על רקע דיווח זה,  ראש המוסד, דדי ברנע, צפוי לנסוע מחר לרומא שבאיטליה, שם ייפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, כחלק מהמאמצים לדחוף את המשא ומתן על עסקת חטופים.

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: פלד ארבלי)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: פלד ארבלי)

עם זאת, מקור שמעורה בנושא דיווח אתמול לוואלה כי הפגישה ברומא תתמקד בעיקר באסטרטגיה להמשך הדרך, ולא צפויה לכלול משא ומתן מפורט על הפערים הנותרים. כמו כן, בשלב הזה, ראש השב״כ רונן בר וראש מפקדת החטופים בצה״ל האלוף במילואים ניצן אלון לא צפויים להצטרף לנסיעתו של ראש המוסד.