יונתן שימריז, אחיו של החטוף אלון שימריז שנהרג בשוגג מאש כוחות צה״ל בשעה שברח משבי חמאס, שיתף ציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) אשר תוקף את הביקורת של תומכי נתניהו שתוקפים כל דרישה מנתניהו לקחת אחריות על אירועי ה-7 באוקטובר. שימריז הוסיף לציוץ ששיתף: ״רוצים אגרוף לבטן? אחד כזה ממש טוב? שיגרום לכם לזוז לא בנוח בכסא? אז הנה, נענוע של שבת!״

ברל'ה קרומבי, תומך הימין ותומך ידוע של נתניהו, צייץ ברשת X בהקשר של נאום נתניהו בקונגרס כי : ״לסיכום: מליונים הריעו לנתניהו בעולם ביממה האחרונה. אבל כאן בארץ קומץ ממורמרים ממשיך לקטר ולגדף״. 

בתגובה לציוץ זה של קרומבי, ענה לו דורון שבתי במילים אלו:
״אחרי משהו כמו 12 שעות בממ"ד, נגב השעינה עליי ראש ושאלה אותי, בשקט, אם הצעקות בחוץ הן של מפלצות מפחידות ואם הן באות לאכול אותנו. דמיין את זה, קרומבי. דמיין לחבק את הבת שלך ולדעת שמה שמפריד בינה לבין רצח אכזרי הוא החלטה אקראית של מחבל. דמיין שזה נמשך שעות. שעות. שהתינוק צורח מבכי כי אין תמ"ל אבל אפילו ללכת לבית שממול אי אפשר וקב"ט העיר צועק בטלפון שאסור לצאת והעיר עוד לא בשליטה ישראלית״.

הוא הוסיף ודרש מקרומבי: ״דמיין מה זה לראות מחבלים הולכים ליד הגן של הילדה עם ידיים בכיסים. בסתלבט. בעלי בית. תדמיין שבזמן הזה מגיעות אלייך תחינות מכל מקום. מחברות וחברי נפש. משפחה. הם בחוץ. הם בבית. הם ירו בבעלי. אני שומעת צרחות של נשים. חברות מתייעצות איך להתאבד כדי לא להאנס. דמיין להיות בלייב עם חברה שמספרת שהיא משתינה על סדינים ודוחפת ברווח התחתון של הדלת כדי למנוע מהעשן להכנס כי המחבלים שורפים את בתיהם כדי שיצאו״.

בית בניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בית בניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

״דמיין מה זה לצאת יממה אחרי ולראות שהבית שלך, השכונה שלך, המקום בו אתה הולך עם הילדים לטייל ולמכולת ולשתות קפה הפך לסרט זומבים עם גופות ודם בכל מקום. בכל מקום, קרומבי. דמיין מה זה אומר להדחיק כמה חטופות חטופים ונרצחים אתה מכיר. לנסות להתמודד עם אחד או אחת כל פעם ולשכוח את השאר מתוך ההבנה המבישה שלעכל את ההיקף פשוט ימוטט אותך. דמיין לחזור אחרי חצי שנה ולגלות שחצי מהרחוב לא מוכן לחזור. שהקהילה מתפרקת. ש115 איש שאת רובם אתה מכיר כך או אחרת נמקים במנהרות חמאס. שלא יכולת להגן עליהם. את האשמה בלקום בבוקר או להתלונן שאין מזגן״.

לבסוף הדגיש שבתי את האחריות והאשמה שמוטלת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומדיניותו ארוכת השנים. שבתי אמר כי ״כל זה לא קרה בטעות, קרומבי. זו הייתה התוצאה הבלתי נמנעת של מדיניות ארוכת שנים לאתרג את חמאס, לדאוג למימונו ולאפשר לו להתעצם כרצונו. לשחוק את צבא היבשה. להתעלם מכל עיסוק עומק בביטחון ישראל לטובת הטרלות. לטובתך, בעצם. אז אם קשה לך לראות אותי, אותנו, מקטרים כשאתה שומע סיסמאות מגניבות באנגלית ורוצה רק למחוא כפיים ולהתלהב, נסה לדמיין איך זה נראה שני מטרים מהבועה הפריוולגית, השבעה והמקושרת שלך, ואולי תבין. ואם לא אז כבודו מוזמן ללכת לחפש מי ינענע אותו״.

שימריז שיתף ציוץ זה של שבתי והוסיף עליו כי זהו ״אגרוף בבטן״ לכל מי שעוד תומך בנתניהו ולאלו שעוד מנסים לנקות את את ראש הממשלה מאחריות ואשמה לאירועי ה-7 באוקטובר.