גורמים אמריקאים סיפרו ל-CNN כי סביבתה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס קוראת להגברת הלחץ על ישראל להביא לעסקת חטופים ולסיום המלחמה בעזה.

ברקע הקריאות החוזרות להגברת הלחץ על ישראל, שבה לידי ביטוי בין היתר בתמיכה בהטלת הסנקציות על המתנחלים בגדה המערבית, בסביבת האריס צופים למתיחות מסוימת עם ישראל בשבועות הקרובים, זאת משום שהאריס עוד לא גיבשה את עמדתה וחזונה ביחס למלחמה בעזה.

טראמפ: "פגישת נתניהו-האריס הייתה נוראית ומעליבה, קמלה תעכב את שחרור החטופים"
מילים ריקות ללא בשורה: זה לא הנאום לו נזקקה ישראל מנתניהו | נחמן שי
"יש לה מה שנדרש, זה יהיה היסטורי": הזוג אובמה הביע תמיכה בקמלה האריס

בנוסף, הצוות של האריס דחה את טענות ״הגורם המדיני הבכיר״ הישראלי, שלפיה הערותיה לאחר פגישת האריס-נתניהו עלולות לפגוע בשיחות הפסקת האש בין ישראל וחמאס. אותו גורם ישראלי טען כי הוא ״"מקווה שהאמירות שהאריס אמרה במסיבת העיתונאים שלה לא יתפרשו על ידי חמאס כפיצול בעמדות בין ארה"ב לישראל, ובכך יקשה על קיום העסקה". עוזר קרוב של האריס מסר ל-CNN בתגובה לטענות הגורם הישראלי כי ״אנחנו לא יודעים על מה הם מדברים״. 

במסיבת העיתונאים שקיימה האריס לאחר פגישתה עם נתניהו היא הצהירה כי כי היא "לא תשתוק" על הסבל בעזה על רקע המלחמה. היא הוסיפה ואמרה שלישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל הדגישה כי "הצורה שבה היא (ישראל) עושה זאת היא החשובה".

קמלה האריס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)
קמלה האריס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)

ברקע ההתכתשות הפומבית בין המועמדת הטרייה לנשיאות ובין ההנהגה הישראלית, מסרו גורמים אמריקאים כי הם צופים מתיחות מסוימת בין סביבת האריס ובין ישראל בתקופה הקרובה.