אחרי התוצאות הטרגיות של הטבח במג'דל שמס אתמול (שבת), הנהלת הקואליציה החליטה לשנות את סדר היום של מליאת הכנסת, שמתכנסת היום בפעם האחרונה לפני היציאה לפגרת הקיץ. לפי הודעת יו"ר הקואליציה אופיר כץ שפורסמה אמש: "בעקבות הטבח המזעזע של חיזבאללה בילדי מג׳דל שמס, הוחלט כי מחר יעלו על סדר יומה של הכנסת רק הצעות חוק ממשלתיות דחופות. ליבנו עם התושבים ועם העדה הדרוזית כולה".

"מביישת את המנדט", "להכריע את האויב": סערה בקואליציה בצל האסון בגולן
פגיעה ישירה ברמת הגולן: 12 ילדים נרצחו ועשרות נפצעו במג'דל שמס

בסדר היום המקורי של המליאה היו כ-20 הצעות חוק, רובם בקריאה השנייה והשלישית, וזאת במטרה לבצע "ניקוי שולחן" של סוף מושב הכנסת. לאור הודעת יו״ר הקואליציה יוסרו חלק ניכר מהצעות החוק שבסדר היום במליאה, כאשר המשמעות בין היתר היא שחוק 'המועצות הדתיות' של ש"ס לא יעלה להצבעה, אחרי שהוא כבר נדחה משבוע שעבר בגלל ההתנגדות של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 

כזכור אישור החוק, שסיעת ש"ס חפצים לקדם, נתקל בהצבת אולטימטום של השר לביטחון לאומי בן גביר - שדורש את צירופו לפורום ביטחוני מצומצם שינהל את המלחמה, ולא, הוא ימשיך לשבש את עבודת הקואליציה בדגש על חקיקה של סיעת ש"ס. בעוצמה יהודית מסבירים שהסיבה לכך היא אריה דרעי הוא מהגורמים הבולטים בקואליציה שמונע את קבלת הדרישה של בן גביר להקמת אותו פורום חדש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על מג׳דל שמס. קרדיט: דוברות ראש הממשלה (צילום :דוברות רה"מ)

כעת אחרי שממילא החוק של ש"ס הוסר מסדר היום, 'מנוף הלחץ' הזה של השר איתמר בן גביר לא רלוונטי ועם היציאה לפגרה בת שלושה חודשים - היכולת שלו ללחוץ על ראש הממשלה יקטן. אמנם החוק של ש"ס לא יאושר עד תום כנס הקיץ, אך ייתכן שהקואליציה תבקש לקדם את החקיקה באחד מכינוס הפגרה המיוחדים שיהיו בשבועות הקרובים, במידה ויהיה לכך רוב.