למרות הפגיעה הקשה בכפר הדרוזי מג'דל שמס שברמת הגולן והתוצאה הטרגית של 12 ילדים נרצחים ועוד עשרות פצועים תושבי הכפר - רוב חברי הכנסת של הסיעות הערביות לא הגיבו לטבח והמעטים שכבר התבטאו - בחרו להתעלם באופן ברור מחיבור התקרית לארגון הטרור חיזבאללה.

"גם הג'וקים לא ישרדו": מומחה חימוש מסביר על הנשק החדש של חיזבאללה

חברי הכנסת היחידים שפרסמו תגובות בחשבונות ה-X (טוויטר לשעבר) שלהם היו דווקא מסיעת חד"ש-תע"ל, אך כאמור, גם הם נמנעו מהקביעה מי אשם בטבח הקטלני בצפון רמת הגולן.

יו"ר המפלגה ח"כ איימן עודה צייץ: "הלב נשבר והאדמה ספוגה בדם ילדים ודמעות של אימהות. 11 ילדים ששיחקו כדורגל במג׳דל שמס, איבדו את חייהם. איך שלא נהפוך את זה, אין עוד פתרון מלבד לסיים את המלחמה מיד. הלב עם מג׳דל שמס".

ח"כ אחמד טיבי כתב: "ילד הוא ילד הוא ילד. זוועה קורעת לב במג׳דל שמס. לבי עם תושבי מג׳דל שמס היקרה. די להפצצות, די להרג ילדים ואזרחים. די למלחמה. די לזוועה. יש להגיע לעסקת חילופין והפסקת המלחמה בעזה, שתביא להפסקת המלחמה בצפון".

היחיד שהפנה אחריות עקיפה לחיזבאללה וכינה אותם "פושעי מלחמה" היה ח"כ עופר כסיף, אך גם הוא לא כתב את שמם בצורה מפורשת: "מי שפוגע באזרחים חפים מפשע, בוודאי בילדים, הוא פושע מלחמה מתועב. יהיה זה בעזה, בעוטף, בצפון או בלבנון".