ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת היום (ראשון) בישראל לאחר הביקור בארצות הברית. בשעה 18:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני לאחר שהפורום הביטחוני המצומצם בראשות רה"מ, ככל הנראה,  יגבש החלטות באשר לדרך הפעולה האפשרית. 

אולם השר בן גביר שדורש לקחת חלק פעיל בהליכי קבלת ההחלטות ולא רק באישורן, הולך לדרוש בדיון הקבינט לעבור ממדיניות ההכלה למדיניות התקפית וכן - יציע שתי פעולות קונקרטיות. 

מוקדם יותר היום, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה. בהערכת המצב הוצגו לשר הביטחון אפשרויות הפעולה כנגד חיזבאללה לאור האירוע החמור אתמול במג׳דל שמס. שר הביטחון הנחה כי יש להערך במוכנות מלאה לכל התפתחות אפשרית.

"הקבינט חותמת גומי של צה''ל": מדוע סמוטריץ' ולוין לא הצביעו על התקיפה בתימן?  

הלווית הילדים שנרצחו במג'דל שמס (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
הלווית הילדים שנרצחו במג'דל שמס (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

גלנט אמר בתום הערכת המצב כי הגעתי בשעת בוקר מוקדמת למג'דל שמס, ראיתי בעייני את זירת האירוע - מקום שבו נרצחו ילדות וילדים תמימים במשחק כדורגל. דם של ילדים ישראלים איננו הפקר ולא יהיה הפקר לעולם. עברתי לפיקוד הצפון כדי לראות את תוכניות התגובה. מדובר על חיזבאללה - שליחה של איראן באזור, חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו. הוא ירה את הירי - הוא יישא במחיר והוא ישלם מחיר כבד על פעולותיו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב ואישור תוכניות לגזרה הצפונית עם סגן הרמטכ״ל, מפקד פיקוד הצפון, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר ומפקדים נוספים בפורום המטה הכללי. 

תקיפה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

בכירים אמריקנים החליפו מסרים עם עמיתיהם בישראל, לבנון ואיראן, שכזכור תומכת בארגון ״חיזבאללה״, בניסיון להרגיע את המתיחות באזור, כך לפי גורמיים ערבים ואירופים המכירים את הנושא לוול סטריט ג׳ורנל. כל הצדדים המעורבים, כך לפי הדיווח, אינם מעוניינים הסלמה ועם זאת נראה שהסיכויים לכך עדיין גבוהים. 

בערוץ LBC הלבנוני טוענים שישראל החליטה לבצע תקיפה הלבנון והעניין כבר סופי. לפי הדיווח, כעת הצדדים פועלים כדי שהתגובה הישראלית תהיה מוגבלת בגודלה ובמיקום שלה, ומנסים למנוע תקיפה בערים הגדולות ובמיוחד בביירות, כדי שלא לגרור את חיזבאללה להגיב בעוצמה רבה יותר.