שרון שרעבי, אחיו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס ושל אלי שרעבי שעדיין חטוף בעזה, התייחס בראיון בערוץ 12 להתקדמות היחסית במגעים לעסקת החטופים המתרקמת וטען כי העסקה כמעט סגורה. 

"אני חוזר בדיוק מקטאר לאחר פגישה עם ראש המו"מ הקטארי מוחמד אלחלייפי", סיפר. "אנחנו עושים כל מאמץ כמשפחות החטופים להגיע לגורמים המשפיעים ביותר, כדי לקבל מידע ולנסות להשפיע". 

"אם דרישתנו לא תיענה, נתייצב בכנסת": ביום האחרון של מושב הכנסת - האופוזיציה מאיימת
בסביבת האריס מאותתים לנתניהו: צפויה מתיחות במהלך השבועות הקרובים

"אני חוזר מאוד אופטימי מהפגישה עם קטאר", סיפר. "מאז העסקה הראשונה, ישראל לא הייתה קרובה לעסקה מתחדשת עם חמאס, בטח לשלב הראשון שלה. אני חושב שהפערים המשמעותיים שהיו הלכו והצטמצמו וכרגע זה ממתין לחתימה על הסכם".

עוד אמר שרעבי: "הפרטים סגורים - ישראל צריכה לחתום על העסקה, חמאס צריך לחתום על העסקה ולהוציאה לפועל. אם נפספס את ההזדמנות הזו, המגעים עלולים להיכנס לקיפאון שמאוד מטריד את משפחות החטופים ולסכן את חיי החטופים". 

שרון שרעבי עם תמונת אחיו יוסי ז''ל ואלי (צילום: יוסי אלוני)
שרון שרעבי עם תמונת אחיו יוסי ז''ל ואלי (צילום: יוסי אלוני)


בהמשך אמר כי ראש המו"מ הקטארי "נתן את זה בכותרת כללית, אבל מגלה אופטימיות מאוד משמעותית, מה שלא ראינו מול הקטארים. זה לא פעם ראשונה שאני פוגש אותם, וזו הפעם הראשונה שאני חוזר מאוד אופטימי כדי לייצר מתווה". 

כזכור, מקור פלסטיני בכיר אמר אתמול לרשת אל-מיאדין הלבנוני הפועל מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, כי ארגון חמאס מתנגד לשינויים שהכניס ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למתווה העסקה ומתעקש על נסיגה ישראלית מלאה מרצועת עזה, בכלל זאת מציר נצרים וציר פילדלפי, כך על פי הדיווח. 

לפי הדיווח באל-מיאדין, המקור הפלסטיני טען שארגון חמאס מתעקש על הנוסח הקודם לעסקה ("ההצעה הישראלית"), כפי שהוגש למתווכות, ומתנגד לכל שינוי בו.  בנוסף, על פי הדיווח, חמאס הבהיר כי הוא לא מתכוון לקבל כל נוסח עתידי שלא יכלול הצהרה ברורה על הפסקת אש.