שבוע אחרי המינוי לתפקיד פרויקטור הממשלה לענייני שיקום הצפון, אלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום יגיע לדיון מיוחד בכנסת וישתתף בישיבת משותפת של ועדת החוץ והביטחון יחד עם הוועדה לביקורת המדינה.

מדובר בדיון הראשון שבו ישתתף אליעזר (צ'ייני) מרום, שהתפקיד הרשמי שלו הוא "ראש מטה היישום לשיקום ארוך טווח וניהול אירועי חירום במשרד ראש הממשלה", מינוי שלא עבר חלק ועוכב לתקופה ארוכה בגלל קשיים פוליטיים, בירוקרטיים ומשפטיים. 

סגן ראש המל"ל לשעבר: "נתניהו הורג את החטופים והחטופות"
חבר הליכוד לשעבר במסר לנתניהו וגלנט: "עד מתי?"

אחרי סאגת סיכול מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד הפרויקטור הצפוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר באלוף (במיל') מרום, אך אז קידום המינוי נתקל בהתנגדות של היועצת המשפטית לממשלה שהצביעה על קשיים, בין היתר בגלל המעורבות שלו ב"פרשת הצוללות", זאת למרות שוועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה אישרה את המועמדות שלו וקבעה שאין לו שום זיקה פוליטית לחברי הממשלה. בסופו של דבר הממשלה אישרה את המינוי שלו לתקופה של ארבע שנים.

נושא הדיון המשותף הוא מיגון האזרחים בצפון, מיגון מוסדות החינוך ונושאים שונים במרכיבי הביטחון במצב המלחמה באזור. מלבד בדיון אליעזר (צ'ייני) מרום, ישתתפו גם ראשי יישובים בצפון ובכירים ממשרד האוצר ורשות המיסים.

בין הסוגיות שראשי הוועדות ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) וח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מתכוונים לברר הן סטטוס מיגון פרטי ("מגן הצפון"), סטטוס מיגון מוסדות חינוך ונושא הקמת מוסדות חינוך זמניים עבור המפונים.

מדובר בדיון רביעי מאז פרוץ המלחמה בנושא דו"ח מבקר המדינה על ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות, והדגש הפעם הוא על מרחב הצפון ובהמשך לסיור משותף שקיימו הוועדה לביקורת המדינה עם חברי ועדת החוץ והביטחון בחודש שעבר בצפון.

באותו סיור יצאה משלחת גדולה של חברי כנסת משתי הוועדות, שסיירו בישובים הסמוכים לגבול הצפון ונפגשו עם ראשי רשויות, ראשי יישובים, תושבים ובעלי עסקים מוטרדים שסיפרו על פגיעה בחוסן הקהילתי והכלכלי בצל המלחמה המתמשכת. הסיור, שאורגן במשותף יחד עם מינהל אופק צפוני במשרד הביטחון, חשף תמונת מצב עגומה של יישובים הנאבקים על עתידן בצל איום בטחוני מתמשך ומשבר כלכלי הולך ומחריף.