אירוע הירי הטרגי במג'דל שמס, שגבה את חייהם של 12 ילדים, זכה לסיקור נרחב בתקשורת הישראלית והבינלאומית. אולם, נוכחותה של כתבת ערוץ אלמיאדין, הנאא מחמיד, בזירת האירוע מעוררת דיון סוער.

אלמיאדין, ערוץ לבנוני המזוהה עם ארגון חיזבאללה, שלח את מחמיד לסקר את האירוע פחות מ-24 שעות לאחר התקרית. בשידור חי מהמקום, הכתבת הציגה גרסה שונה מהדיווחים הרשמיים, וטענה כי האזרחים נפגעו "ממתקפה ישראלית". הדיווח לווה בכיתוב המתייחס לאזור כ"גולן הסורי הכבוש".

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתחילת המלחמה, הממשלה אסרה זמנית את פעילות הערוץ בישראל, כשהשר שלמה קרעי טען כי שידוריו "משרתים את ארגוני הטרור". למרות זאת, הערוץ חזר לשדר מישראל, אם כי תחת מגבלות מסוימות. לפי התקנות לשעת חירום, לאחר אישור הקבינט, שר התקשורת רשאי להורות בצו, לסגור משרדים, להחרים ציוד שידור ולחסום שימוש בתשתיות תקשורת למיניהן לגוף שידורים הפוגע בביטחון המדינה.

בתגובה לדברים, כתב השר שלמה קרעי כי "הצבא מוזמן לקחת אותה ולזרוק אותה מעבר לגבול. לתת לכתבת חיזבאללה לשדר ממקום הטבח שחיזבאללה ביצע, זה מופרך בכל קנה מידה. ביקשנו חוות דעת של גורמי הביטחון כדי לסגור אותם על פי החוק. אלגזירה קיבלה עדיפות מטעמים מובנים ונסגרה. אלמיאדין עדיין בתהליך. לכשיתקבלו חוות הדעת ויתקבל האישור, נסגור מיידית".