סערה בעקבות ההחלטה לפתוח בחקירת מצ"ח נגד אנשי מילואים בחשד להתעללות במחבלי נוח'בה בשדה תימן. בעקבות כך, דיון ועדת הכספים לעניין ההעברות התקציביות יצא להפסקה של מספר דקות לבקשת יו"ר הוועדה, לאחר שח"כ חנוך מילביצקי הודיע כי לא ימשיך להצביע: "הגיעה משטרה צבאית למתקן הכליאה בשדה תימן, כדי לעצור חיילים, אני מודיע שאני מפסיק להצביע, עד שהטרלול הזה לא נגמר שבפרקליטות חושבים שאפשר לעצור חיילים על מה שעושים למחבלי נוח'בה".

השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ״ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, יכנס מחר דיון דחוף בנושא: מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית. לדיון הדחוף יוזמנו הפצ"רית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, קצין משטרה צבאית, תא"ל אביחי מיבר ושאר הגורמים הרלוונטים. אדלשטיין: "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי".

חוקי מצח באים לעצור חיילי מילואים בשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ח"כ חנוך מילביצקי: ״הודעתי עכשיו ליו״ר ועדת הכספים שאינני מתכוון להצביע יותר היום על ההעברות התקציביות או על כל דבר אחר, כל עוד האירוע בשדה תימן לא נפתר לשביעות רצונם של הלוחמים. הטרלול המשפטי הפרוגרסיבי ששורף כל חלקה במדינה צריך להפסק ועכשיו! אני קורא לכל חבריי הקואליציה לעשות כמוני ולמנוע התעמרות בחיילי צה״ל״. חה"כ סון הר-מלך: "כמו שהבטחנו, נגבה את הלוחמים שלנו במלחמה הזאת. לא ייתכן שהפצ"רית הכושלת תשתמש בכוחה נגד חיילנו".

חבר הקבינט, השר אלי כהן: "אני מחזק  את חיילי המילואים שעושים עבודת קודש ושומרים על מחבלי החמאס הנתעבים. כולנו צריכים לחבק אותם ולהצדיע להם, בוודאי שלא לחקור אותם ולהשפיל אותם". שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "חיילי צה״ל ראויים לכבוד. חיילי צה״ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים. אני קורא לפצרי״ת, תורידי את הידיים שלך מהלוחמים הגיבורים שלנו". 

חה״כ אביחי בוארון: "כשבצמרת צה"ל ומשרד הביטחון שותקים נוכח חקירת לוחמים ואזרחים שהסתערו בשביעי באוקטובר, איזובי הקיר במשטרה הצבאית מרשים לעצמם לפשוט על שדה תימן ולעצור חיילים ולוחמים לחקירה. הטמטום הפרוגרסיבי השתלט על צמרת צה"ל באיתרוג שר הביטחון גלנט, ומשם הוא מחלחל לכל פינה בצבא. ‏שר הביטחון ואיתו אלופי צה"ל שלא ראו ולא שמעו לא את השביעה באוקטובר ולא את מגדל שאמס ומתנהלים כאילו הצבא שלהם ואנחנו רק חפ"שים - החברים האלו כולם צריכים ללכת הביתה".

תנועת ״המילואימניקים דור הנצחון״ הודיעה כי מאות מפקדים ולוחמים במילואים עושים כעת את דרכם למחנה שדה תימן בדרום בעקבות הבזיון בו המשטרה הצבאית עצרה את חיילי צה״ל השומרים על מחבלי הנוחבות. מאות המילואימניקים צפויים לחסום את בסיס שדה תימן. סרן במיל. עומר ולדמן מתנועת המילואימניקים עד הנצחון: ״נשים סוף לביזיון הזה. כבודם של לוחמי צה״ל לא יהיה מרמס״.