בצל המשא ומתן של המתווכות בנוגע לעסקת שחרור החטופים, חמאס הודיע היום: "קיבלנו עדכון מהמתווכות על מה שהתרחש בפגישה עם נציגי ישראל ברומא".

המו"מ בעיצומו, ובקרב המתווכות חוששים: ״הסיכוי האחרון לעסקה"
לקראת פגישת המו"מ ברומא: אופטימיות זהירה בעולם הערבי

עוד נאמר: "ממה שנמסר לנו אנו מתרשמים שנתניהו ממשיך באסטרטגיה של סחבת ובריחה מהגעה להסכם על ידי כך שהוא מציב תנאים חדשים שכוללים נסיגה ממה שהציע בעבר ומהמתווה שהציג הנשיא ביידן ושאושר במועצת הביטחון של האו"ם".

לשכת ראש הממשלה הגיבה להודעתם: "הנהגת החמאס היא זו שמונעת את ההסכם. ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה. להיפך, עד לרגע זה חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים ולא נענה למתווה המקורי. ישראל עומדת על עקרונותיה לפי המתווה המקורי - מיקסום מספר החטופים החיים, שליטה ישראלית בציר פילדלפי, ומניעת מעבר מחבלים ואמל״ח לצפון הרצועה". 

מבחינת ישראל, ההצהרה שפרסם חמאס בנוגע לפסגת המשא ומתן על עסקת חטופים שהתקיימה ברומא - אינה תגובה רשמית. עדיין יש המתנה לקבלת עדכון מהמתווכות ורק אז יתחילו לדון על צעדי ההמשך. אמש, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית המו"מ יחסית בקצרה, אך הבטיח לשרים לכנס דיון נוסף שיוקדש לנושא.

ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים ובכיר בשב"כ התייחס לעסקה ואמר ברדיו 103FM: "התהליך הוא ארוך מאוד, מי שמנהל אותו זה ראש השב"כ מול המצרים ודדי ברנע מול קטאר, ויש ביניהם תיאום מלא, בין ראש השב"כ לראש המוסד, שניהם באמת עושים עבודה מצוינת. כנראה שנתניהו במצבו הנוכחי לא סופר אף אחד, וצריך להמשיך ללחוץ עליו".

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף: "צריכים ללחוץ בעיקר בבינלאומי ולעשות מה שרק אפשר. אני מקווה שרה"מ, שמסוגל לעשות עסקה, הוא עשה עסקאות בעבר, למורת רוחם של הרבה מאוד הוא עשה עסקאות ולכן הוא מסוגל גם עכשיו. חייבים לעשות את זה, כל השאר זה הבלים".