השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע היום (שני) כי קיבל את הודעתו של מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום (אבשי) פלד על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בן גביר הודיע כי בכוונתו להגיש לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל (דני) לוי, לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. 

ניצב לוי התגייס למשטרה בשנת 1985. לוי שימש כקצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א. בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. לוי בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה.

אירוע חריג בשדה תימן: אזרחים פרצו לבסיס, ח"כים קוראים "מוות למחבלים"  
דיווח סעודי: התקיפה "בלתי נמנעת", בלבנון מתחננים - רק לא בביירות

ניצב דני לוי (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב דני לוי (צילום: דוברות המשטרה)

על פלד אמר בן גביר: "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד".

עוד הוסיף בן גביר על פלד: "אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל. ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

אבשלום פלד (צילום: אריה ליב אברמס, פלאש 90)
אבשלום פלד (צילום: אריה ליב אברמס, פלאש 90)

כזכור, בתחילת החודש הודיעה הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אשר גרוניס, התכנסה כדי לבחון את כשירות מועמדותו של ניצב אבשלום פלד לכהן כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל. החקירה שנוהלה בעניינו של אבשלום פלד, התייחסה לחשד כי פלד ביקש מראש מועצת מטה יהודה להכשיר עבירות בנייה שביצע.

לאחר החקירה התיק של פלד נסגר וניתנה ההמלצה שלא לקדם את אבשלום פלד לדרגת ניצב. אולם, המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, קיבל החלטה כן לקדם את פלד ולהעלותו בדרגה.

לפני כשבועיים, קראה היועמ"שית גלי בהרב מיארה לזמן לשימוע את ניצב אבשלום פלד, המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וזאת על מנת שיגיב על התלונות והטענות שעלו נגדו בטרם תתקבל החלטה בעניינו בוועדה המייעצת לבחירת בכירים. ‏השר בן גביר תקף את ההחלטה בישיבת הערכת המצב השבועית: "לא משנה באיזה מועמד הייתי בוחר למפכ"ל - היועמ"שית היתה מנסה לפסול אותו, בעיניה כל קצין שאביא לא ראוי".