עשרות מפגינים פרצו היום (שני) לבסיס "שדה תימן" בדרום הארץ כמחאה על מעצר חיילים שחשודים שהתעללו במחבלי חמאס, התיעודים הראו שגם חברי כנסת נכחו בתקרית ואף פרצו גם הם לבסיס בצורה לא חוקית. בין היתר נראה ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) כשהוא נכנס לבסיס למרות שמפקדים מתוך הבסיס דורשים ממנו להימנע מכך, אך הוא בכל זאת פורץ את השער.

אחרי התקרית הגיבו במפלגתו של סוכות וטענו שפגעו בחסינותו: "מגנים את האלימות כלפי חבר הכנסת צבי סוכות והניסיון הבלתי חוקי למנוע מנבחר ציבור כניסה למקום ההתרחשות כדי לעשות את עבודתו הפרלמנטרית".

ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

עם זאת, "חוק חסינות חברי הכנסת" אינו מקנה להם יכולת להיכנס לבסיסי צה"ל ללא תיאום מראש והסכמת המפקדים. לפי לשון החוק לח"כים יש חופש תנועה מלא לכל מקום במדינה, שאינו שטח פרטי "אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי".

מבדיקת מעריב עולה כי גורמים משפטיים בכנסת סבורים שהמקרה בשדה תימן לא עומד בחופש התנועה של חברי הכנסת, ועלול להוות לכדי עבירה על החוק.

בתוך כך יו"ר סיעת העבודה ח"כ אפרת רייטן כבר פנתה ליועצת המשפטית לממשלה נגד ח"כ סוכות בדרישה שתאשר חקירה פלילית נגדו.  לדבריה: "מדובר במעשי עבירה חמורים, הן מפאת הפגיעה בסמכות צה״ל על בסיסיו, והן מפאת ההפרעה לחיילי צה״ל בעת מילוי תפקידם. חוק החסינות אינו חל פריצה לבסיסים צבאיים. דרשתי לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת הפורצים, ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין."