מהומות פרצו אתמול (שני) במחנה שדה תימן, בו עצורים מחבלים חמאס, זאת כשהמשטרה הצבאית עיכבה לחקירה 9 חיילי מילואים שנחשדו בהתעללות מינית קשה במחבל שעצור בבסיס. במהלך מהעימותים בין השוטרים הצבאיים לחיילי המילואים, פרצו מפגינים וחברי כנסת לתוך המתקן והביעו תרעומת נוכח המעצר. 

אלוף (מיל') ישראל זיו, ראש אגף מבצעים במטכ"ל לשעבר, התייחס לאירוע השנוי במחלוקת. "אלה לא חששות, זה שם, ראינו את הקיצוניים בהתנהגות שלהם בשומרון ולא מצליחים להשתלט עליהם, לא המנהיגות ביו"ש שהיא נורמטיבית, וזה שהיא לא עושה שום פעולה ממשית להוקיע אותם, אולי במילים, אז היא נותנת להם סוג של לגיטימציה", טען.

"כולם רואים שיש פה תקלה. אני חושב שהבעיה פה הרבה יותר חמורה. אין לצה"ל את כוח האדם, אתמול הורידו כוחות מיו"ש כדי להתמודד עם זה. צה"ל אחרי גבול היכולות שלו מבחינת כוח אדם, הוא פרוס ומתוח הרבה מעבר ליכולותיו בשעה שהחוק שמעבירים מול גיוס החרדים, זה דבר מופקר".

"מה שקרה אתמול זה דבר מופקר", הודה. "עינינו הרואות. אני מודאג מכך שיש פה אנרכיזם אמיתי, שמעודד באופן פורמלי, אותו שר שפירק את המשטרה שגם אתמול לא הייתה באופן לא מפתיע, הוא זה שמעודד את הפעולות האלה. אני מודאג לא רק מפירוק צה"ל, אלא מפירוק מדינת ישראל״.

ככה יוצאים למלחמה? שדה תימן - מאבק על זהותה של ישראל | רן אדליסט
המשטרה קוראת למפגינים בשדה תימן להתפנות: "המשטרה תאבד את סבלנותה"
לאחר שעות: המפגינים פרצו לבסיס, עימותים ברחבת בית הדין בבית ליד

״איפה זה יפגוש אותנו מחר? חברי כנסת ושרים בעצמם מנצלים את השררה, את הכוח, את המבנה הדמוקרטי, כדי לייצר השתלטות ואנרכיה במדינה לאג'נדה שהיא לא האג'נדה של מדינת ישראל. הדיון הוא האם בכוחה של היועמ"שית להוציא אותם מחוץ לחוק או האם הצבא צריך להפוך לתת מיליציה מול המיליציה הזאת. היא המסמר האחרון בשמירה על הדמוקרטיה והחוק במדינה". 

בהמשך הבהיר אלוף (מיל') זיו: "יש פה לקיחת חוק בידיים. חוקרים כי יש חוק, כי בלי חוק אין מדינה. אין לגיטימציה לפרוע חוק ולעשות פעולות כפי שעשו כי אנחנו מדינת חוק. אין להם קרדיט לעשות את המעשים שתוארו שם. אני לא רוצה לשרת בצבא שבו לאנשים יש קרדיט לקחת שבויים ולעשות את מה שהם עשו. בשדה הקרב תהרוג את האויב שלך עד דק״.

מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)
מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)

״אני חושב שהרמטכ"ל ושר הביטחון צריכים להיפגש עם היועמ"שית, הייתי קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית רק שאף אחד לא יעשה את זה כי הממשלה לא תעשה שום דבר מהשיתוק שלה ופחד מזה שהיא תתפרק. זו קבוצה שצריכה לצאת מחוץ לחוק, כולל אלה שמייצגים אותה בכנסת".