התובעת הצבאית הראשית לשעבר, עו"ד ואל"ם (במיל') שרון זגגי פנחס, שוחחה היום (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה למהומות שאירעו בבסיס שדה תימן כמחאה על מעצרם של חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל.

בפתח דבריה אמרה: "אלה ימים מורכבים, גם בקדנציה שלי היו ימים מורכבים, הייתי התובעת הצבאית הראשית בתקופה של אלאור עזריה, אז היו גם אירועים מורכבים, זה מאוד מצער לראות את זה. אני חושבת שאלאור עזריה הראה קצה של תופעה, והיום אנחנו רואים דברים יותר מורכבים. אני חושבת שיש דברים שאפשר להסתכל עליהם שהם מחוץ לחסינות, פריצה לבסיס צבאי זו חציית גבול שלא אמורה לקרות בשום מקום, בטח לא אצלנו ובתקופה הזו". 

"השוטרים פסיביים", "הכישלון של צה"ל": חילופי האשמות קשים לאחר הפריצה
החסינות הפרלמנטרית תגן על הח"כים שהתפרצו לבסיס הצבאי בשדה תימן?

עוד הוסיפה, "אם חבר כנסת משלהב המון בכניסה לבסיס והוא חלק מפריצה לא חוקית, זו בעיה. להיכנס הוא יכול, אבל צריך להתנהל בהתאם לכללים ולחוקים. אני חושבת שמה שקרה אתמול זה משהו שהוא לא צפוי, הפריצה היא כמובן אסורה, אבל האם לבוא מהרגע להרגע אני לא יודעת לומר". 

מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)
מפגינים פורצים לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)

"מה שברור שהפרקליטות הצבאית פעלה כמו שאמרה לפעול", הבהירה, "אם יש חשד לאלימות או תקיפת עצור, כלוא, לא משנה של מי, זה משהו שלפי הפקודות מחייב פתיחה בחקירה. אם היא חושבת שמבחינה משפטית נכון להביא לדיון משפטי, היא פועלת במתווה שלה כחוק. לכן מה שנעשה הוא בהתאם לכללים וצריך לאפשר למערכת לפעול, אתמול היו קריאות הרבה יותר חמורות לזמן למקום כזה או אחר. לקרוא לפגוע בה אלה דברים פסולים". 

"חופש ביטוי, חופש ההפגנה וחסינות של חבר כנסת זה משהו שצריך להקפיד עליו, אך כן צריך לבדוק אם חבר כנסת חצה את הקווים של החסינות. אם נחצו קווים של פריצה לבסיס, צריך לבדוק אם להסיר את החסינות ולפעול בעניין. אלה דברים שהם אסורים", סיכמה. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM