שר העלייה והקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית אמר הבוקר (שלישי) בגל"צ והתייחס למהומות אתמול בבסיס שדה תימן ובמחנה בית ליד, לאחר מעצר חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבלים עצורים. כזכור, במהומות השתתפו גם נבחרי ציבור - ח"כים ושרים מהקואליציה, דוגמת צבי סוכות, ניסים ואטורי ועמיחי אליהו. השר סופר טען שהמחזות שנראו אתמול בישראל מתאימים למדינות עולם שלישי ומשפיעות על העין הבוחנת אותנו מבחוץ. השר סופר טען: "אין לגיטימציה וצריכים להיות עצורים". 

בפתח דבריו אמר השר סופר: "מדינת ישראל אתמול בערב נראתה כמדינת עולם שלישי, שאתגריה המרכזיים הם פנימה ולא האיומים הביטחוניים. האתגרים פנימה הם כנראה מאוד קשים, וזו חלק מהסיבה שאנחנו נמצאים כאן. אבל יש דברים שאנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו שיקרו. וזה איך שנראו הבסיסים אתמול. איך שנראו בעיני חיזבאללה ויתר אויבנו, ברחוק ובקרוב, וגם בעיני ידידנו. אין דבר כזה. זה לא צריך לקרות". 

הזרעים נזרעו בפרשת אזריה: כשמשחררים שד מבקבוק, מאבדים עליו שליטה | בן כספית  
האירועים בשדה תימן ובבית ליד הם תחילת הסוף של ישראל | אבי אשכנזי  

ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)
ח''כ צבי סוכות מתפרץ לבסיס הצבאי שדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)

השר סייג ואמר שיתכן והתנהלות הפצ"רית ואופן המעצר של חיילי המילואים לא היו הולמים לתקופה הנוכחית, אך עם זאת, דעתו ביחס להתפרעות והפריצה לבסיסים הייתה נוקבת וברורה: "אפס לגיטימציה למה שקרה אתמול בבסיסי צה"ל. אפס לגיטימציה וצריכים להיות עצורים.
אני לא חוסך פה מאף אחד את האחריות, גם לא מעצמי. אנחנו צריכים לדאוג שהמדינה הזו תהיה רגועה ושזו תהיה המדינה שהכרנו במשך 76 שנים".

בסיום דבריו אמר השר: "האחריות היא על כולנו לסדר את העסק. האחריות היא להרגיע ולחזור למסלול נורמלי. מי שצריך להיחקר - ייחקר. ייחקר באופן שבו ראוי שייחקר ובהנחות היסוד המתאימות. הוא לא יהיה קודם כל פושע - הוא יהיה קודם כל לוחם מילואים ואחר כך הוא יהיה חשוד בעבירה. אם הנחת היסוד היא הפוכה - יש פה בעיה".

הרחקת המפגינים מהשער של הבסיס בבית ליד (צילום :מאור בכר)