שר המורשת עמיחי אליהו התראיין היום (שלישי) לתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לתקרית החריגה בשדה תימן במהלכה פרץ לבסיס יחד עם אזרחים נוספים כמחאה על מעצרם של חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל.

בפתח דבריו אמר: "מה המטרה שלנו? המטרה שלנו היא שיהיה לנו צבא מוסרי, אנחנו מסכימים על הנקודה הזו, אנו רוצים שבעולם יכירו באמת בעובדות ובמה שקורה, האם המעצר המתוקשר, המביש, האלים שנעשה בשם אותה פצ"רית על אותם חיילי מילואים מחזק אותם?". 

אליהו, ואטורי וסוכות יועמדו לדין? "צריך לבדוק אם להסיר את החסינות"
ישראל זיו: ״אני מודאג לא רק מפירוק צה"ל, אלא מפירוק מדינת ישראל״

"היינו מתואמים לגמרי גם עם המשטרה וגם עם מפקדים במקום", הסביר, "המאבטחים שלי תיאמו את הדברים עם מפקדי הבסיס. זה לגבי הנושא של הכניסה שלי לבסיס. לא פרצתי. פתחו לי את השער בצורה מסודרת, אמרו לי להיכנס מהצד וזה מה שעשינו. תיאמנו את הכניסה בצורה מסודרת. היינו שמחים לא להגיע לסיטואציה הזו, אך בסיטואציה בה החיילים מרגישים שאין להם גב, הייתה לנו חובה לומר שמה שעשתה הפצ"רית הוא לא בשם ממשלת ישראל, אבל יש לכם גב מאיתנו, אנחנו מאמינים בכם ויש לכם חזקת חפות". 

אליהו תהה: "באים ועוצרים אותם כאילו הם אחרוני העבריינים. כמו שלא עוצרים את אהרון חליוה באותה צורה, זו נקודה מאוד משמעותית. האנשים הללו השאירו את העסקים שלהם במדינה, את המשפחות, את הילדים, ולא פעם הם משאירים את החיים שלהם מאחור כדי לנצח במלחמת העצמאות השנייה. למה להשפיל אותם? למה להיכנס כאילו הם אחרוני העבריינים כשאנחנו עדיין לא יודעים מה קרה שם?".

מהומות אזרחים בשדה תימן (צילום: אבי רוקח, וואלה!)
מהומות אזרחים בשדה תימן (צילום: אבי רוקח, וואלה!)

עוד הוסיף, "אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי. אני שר בממשלה, אני לא מוחה נגד הממשלה אלא נגד הפקידות שמשתלטת. ניתן את הגב כנגד אותם פקידים שעושים מה שבא להם, שלא מייצגים את מדינת ישראל, הם לא מייצגים את הממשלה, לא הפצ"רית ולא אותם פקידים. אני מייצג, אני נבחר ציבור. כיוון שהמחבל הגיע לידינו, אנחנו צבא מוסרי ואנחנו צריכים להיות מוסריים". 

"ברגע שמותר לפרוץ, אז מותר לפרוץ. אין פה מישהו שיש לו קדושה יתרה. לפרוץ לתחנת משטרה זה בסדר? המאבטחים שלי היו מתואמים, נכנסתי בצורה מסודרת. כשהיוע"משית והפקידות הלא נבחרת שמתנהלת כנגד המדיניות של הממשלה פורצת גדרות, הגדרות יישארו פרוצות. החיילים התחננו שנהיה שם. הפצ"רית היא לא החיילת. היא הבעיה. הפצ"רית ופורום מטכ"ל הם לא בפורום של החיילים שרוצים להילחם. הפצ"רית נגד החיילים. אתמול היא השחירה את מדינת ישראל", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM