אתמול (שני) השתתף שר המורשת, עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית, במהומות בבסיס שדה תימן. שם תועד כשהוא פורץ לתוך הבסיס וכן השתתף בקריאות "מוות למחבלים". היום צפויה הממשלה לאשר העברת כספים קואליציוניים בהיקף של 72 מיליון ש"ח למשרד המורשת של השר עמיחי אליהו.

הכספים מיועדים למטרות הבאות:

  • 24 מיליון ש"ח  לטובת הקמה וקידום של מיזמים בתחום המורשת הלאומית והנחלת המורשת היהודית.
  • 21.8 מיליון ש"ח יועברו ליהודה ושומרון לתוכנית שייעודה "מניעת שוד והרס עתיקות באתרי מורשת באיזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן".
  • 11 מיליון ש"ח  יועברו לתיעוד "בית ראשונים" בהתיישבות. עוד יועברו 11 מיליון שקל לרשות העתיקות.
  • 4.2 מיליון ש"ח עבור תוכנית החומש לשדרוג ביקורים בכותל המערבי בירושלים. 

אליהו, ואטורי וסוכות יועמדו לדין? "צריך לבדוק אם להסיר את החסינות"  
שר מהציונות הדתית על המהומות בבסיסים: "אין לגיטימציה וצריכים להיות עצורים"  

ניסים ואטורי ועמיחי אליהו "מוות למחבלים" בשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

השר אליהו התראיין הבוקר ברדיו 103fm, שם שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב והתייחס להתרחשויות החריגות אתמול בבסיס שדה תימן. השר אמר: "אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי. אני שר בממשלה, אני לא מוחה נגד הממשלה אלא נגד הפקידות שמשתלטת. ניתן את הגב כנגד אותם פקידים שעושים מה שבא להם, שלא מייצגים את מדינת ישראל, הם לא מייצגים את הממשלה, לא הפצ"רית ולא אותם פקידים. אני מייצג, אני נבחר ציבור. כיוון שהמחבל הגיע לידינו, אנחנו צבא מוסרי ואנחנו צריכים להיות מוסריים". 

עוד הוסיף השר אליהו: "ברגע שמותר לפרוץ, אז מותר לפרוץ. אין פה מישהו שיש לו קדושה יתרה. לפרוץ לתחנת משטרה זה בסדר? המאבטחים שלי היו מתואמים, נכנסתי בצורה מסודרת. כשהיוע"משית והפקידות הלא נבחרת שמתנהלת כנגד המדיניות של הממשלה פורצת גדרות, הגדרות יישארו פרוצות. החיילים התחננו שנהיה שם. הפצ"רית היא לא החיילת. היא הבעיה. הפצ"רית ופורום מטכ"ל הם לא בפורום של החיילים שרוצים להילחם. הפצ"רית נגד החיילים. אתמול היא השחירה את מדינת ישראל".