בשב"כ טוענים כי במשטרה קיבלו אמש התרעה בנוגע לפריצה אפשרית אמש, לתוך הבסיס בבית ליד. עם זאת, במשטרה מאשימים. במשטרה טוענים כי החליטו לחסום את מחסום השתיקה, לנפץ את התקרת הזכוכית, ולהגיב בחריפות לטענות שנשמעו נגדם מפי גורמים אנונימיים בשב"כ: "יש קרע פנימי בצבא ואף אחד בצבא לא לוקח אחריות ועכשיו מטילים את האחריות עלינו? זאת חוצפה ועזות מצח. המשטרה לא אמונה על אבטחת מתקנים צבאיים".

המשטרה הודפת את הטענות שהעלו גורמים אנונימיים בשב"כ ובצה"ל לכאורה על תפקוד השוטרים במחאה של האזרחים והחיילים בשתי ההתפרצות לבסיס שדה תימן ולבית ליד. אותם גורמים אנונימיים יצאו בביקורת על תפקוד המשטרה, שמבחינתה לא נותרה חייבת והגיבה בזעם. 

הייתי בתוך ההמון הזועם בבית ליד והבנתי דבר אחד - לא סתם הר הגעש התפרץ
לאחר שעות: המפגינים פרצו לבסיס, עימותים ברחבת בית הדין בבית ליד
"השוטרים פסיביים", "הכישלון של צה"ל": חילופי האשמות קשים לאחר הפריצה לבסיסים

רגע הפריצה בבית ליד (צילום :מאור בכר)

"כל מה שנטען זה שקר גס ואיוולת. אף אחד במשטרה לא קיבל הנחייה שלא לפעול משום גורם לא משטרתי ולא פוליטי. המשטרה נכחה גם בשדה תימן וגם בבית ליד ובעת שהצבא ביקש סיוע הוא קיבל אותו בכוח מתוגבר וכראיה המפגינים הוצאו על ידי כוחות משטרה וצבא שפעלו יחד. מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, הבהיר לכוחות צה"ל כי ככל שיבקשו המשטרה תעניק להם סיוע וכך גם לגבי הנושא החקירתי. במידה וישנם לוחמים או חיילי מילואים שלא היו מורשים להיכנס לבסיס הצבאי ועשו זאת שלא כדין וצה"ל יגיש תלונה מסודרת המשטרה תנהל חקירה עד למיצוי הדין עם אותם פולשים", אמר גורם במשטרה.

עוד, הדפו בארגון את הטענות לאחריות למחדל ומבהירים באופן נחרץ: "מאיפה השטויות שרצות? ממתי המשטרה אמונה על אבטחת מתקנים צבאיים או בסיסי צה"ל? יש בכל בסיס ש"ג ולוחמים, יש שערים עם מנעולים, שהמפתחות לא ברשות המשטרה אלא ברשות הצבא. מי נתן למפגינים את המפתח למנעול, המשטרה? זה היה בידינו?".

לאחר מכן, הוסיפו במשטרה: "גורמים בכירים במשטרה בתגובה לשב״כ : ״ לצערנו אנחנו לא מבינים את הדחף של השב״כ לתדרך בעניין בית ליד בזמן שאנחנו לא מקבלים מהם שת״פ במידע מקדים על מחאות למרות בקשותינו״. 

נזכיר, כי ההודעה הזו היא בהמשך לחילופי ההאשמות אתמול בין המשטרה לבין הצבא. בצבא טענו כי השוטרים עמדו ולא נקטו פעולה נגד המפגינים, ובמשטרה ציינו כי היה מדובר במחדל של הצבא. מדובר בהמשך חילופי האשמות באשר לאחריות על בסיס שדה תימן, על שחרור מנהל בית החולים שיפא לעזה וכן על פרשית הכליאה של המחבלים והעברת האחריות מצה"ל לשב"ס וחוזר חלילה.