הפינג פונג במגעים לעסקת חטופים נמשך. פרשן הערבים ומזרח התיכון חשף היום (שלישי) בחדשות 12 את התנאים עליהם חמאס לא מוכן לחתום וגם את היוזמה החדשה של הרשות הפלסטינית, שתשנה את אופן תשלום הכספים למשפחות המחבלים.

חייל מילואים מואשם: הכה עצורים ביטחוניים עם נשקו ותיעד זאת

"אני אומר בזהירות ובעירובין מוגבל ונשען על מקורות חמאס. הם אומרים שקטאר ומצרים בשקט אמרו להם שהם מקבלים את הסתייגות שלהם מהתיקונים שראש הממשלה הכניס במתווה לעסקת חטופים. מכיוון שיש שם, לטענתם, עניינים חדשים שהם לא יכולים לקבל", אמר יערי על הסטטוס הנוכחי של העסקה.

הוא המשיך: "למשל, רשימה של כל החטופים שבחיים. לא רוצים לעשות את זה מראש וזה גם קשה להם לעשות את זה בנתונים הנוכחיים כשנמשכת הפעילות צבאית. קשה להם, צריכים הפוגה בשביל זה".

הפרשן הוסיף: "הם אומרים שבשלב הראשון הם לא מוכנים למסור את כל החיילות החיות שנמצאות. הם מתנגדים למפתח השחרור של אסירים כפי שהוצע ע"י ישראל, כולל גירוש של חלק מחוץ רצועת עזה והגדה והווטו ישראלי על חלק מהאסירים שאמורים להשתחרר, אלה שנשארו להם פחות 15 שנה לרצות".

"הם אומרים כרגע אנחנו לא ממהרים לעניין הזה וצריך לזכור שברקע יש כל הזמן עידוד מחיזבאללה וגם מהאירנים לא למהר. המסרים האלה כל הזמן עוברים", סיכם יערי את נושא עסקת החטופים.

עוד אמר הפרשן: "בשקט בשקט, הרשות הפלסטינית מכינה חוק פיתוח סוציאלי, כמו ביטוח לאומי שלנו. הוא אמור לוודא שמשפחות מחבלים אסורים או כאלה שחוסלו - יקבלו את הכספים שהם מקבלים היום, אבל לא תחת הכותרת של החוק שיש להם מ-2012 כמימון השהידים וכו. הם עושים את זה תחת לחץ אירופי ואמריקאי גדול, בתקווה שאז ישראל תפסיק לקזז מכספי המיסים את הסכומים האלה. אין תשלומים יותר לאסירים, הם ייעשו אחרת".