ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב. ההצהרה מגיעה ברקע שני החיסולים הדרמטיים אמש בטהרן ובבירות, במהלכן חוסלו בכיר חיזבאללה פואד שוכר ואיסמעיל הנייה.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה נתניהו: "מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנחנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. מלחמת קיום מול טבעת החנק שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. בנאום בקונגרס ציינו את שלושת הח': חמאס, חות'ים וחיזבאללה. הנחתנו מכת מחץ על שלושתם".

זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)
זירת חיסול פואד שוכר (חאג' מוחסן) בביירות (צילום: רויטרס)

"אתמול תקפנו את רמטכ"ל חיזבאללה, בשם אזרחי ישראל מביע הערכה לצה"ל ולשב"כ על ביצוע מדויק. מוחסן היה אחראי ישיר לטבח הילדים והילדות היקרים שלנו במג'דל שמס. אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר, פרס אמריקאי של 5 מיליון דולר. היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקאים ו-58 חיילים צרפתים ב-1983", ציין נתניהו.

עשרת אלפים ישראלים חתמו: יש לחקור את צבי סוכות
מתחת לאף של כולנו: איך הגיע יאיר נתניהו לירושלים?

בהתייחסות לאסון הכבד במג'דל שמס, אמר: "לפני כמה ימים בביקורי במג'דל שמס אמרתי לאחינו הדרוזים "אחים אנחנו, והברית הזו מתהדקת עוד יותר בימי יגון ואבל". זה מתווסף לסבל הבלתי פוסק של תושבי הצפון, ועל כך לא נשתוק. כל מי שטובח בילדינו, רוצח באזרחנו - דמו בראשו. ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בביירות נשמעים איומים מכל עבר, ערוכים לכל תרחיש. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות נגדנו".

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: Michael Giladi/Flash90 )
פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: Michael Giladi/Flash90 )

"כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהמלחמה תיקח זמן", הבהיר נתניהו, "מזה חודשים שאומרים לי מבית ומחוץ - סיים את המלחמה. לסיים את המלחמה כי מיצינו מה שאפשר להשיג. לא נכנעתי ללחצים. אם היינו נכנעים לא היינו מחסלים את בכירי החמאס, משתלטים על ציר פילדלפי ולא היינו יוצרים את התנאים שמקרבים אותנו למתווה שיחזיר את חטופינו. את כל ההישגים שהשגנו בחודשים האחרונים השגנו כי לא נכנענו, קיבלנו החלטות אמיצות. זה לא היה פשוט, הייתי צריך להדוף לחצים".