"לפני 7 באוקטובר לא חשבתי שאצטרף לממשלה, אבל המלחמה שינתה הכול ויחד עם חברי למחנה הממלכתי הצטרפתי. השיקול שלי יהיה אך ורק טובת המדינה. לא אנעל את עצמי לאפשרויות עתידיות כולל עם ביבי". כך אומר בראיון בלעדי למעריב יו"ר מפלגת הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער. לדבריו, "לא הוגשה לי הצעה לכהן כשר הביטחון. לא מתקיים כל מו"מ להצטרפות של הסיעה שלנו. זה המצב נכון להיום".

סער מגנה בתוקף את ההסתערות על בסיסי צה"ל בתחילת השבוע בעקבות מעצר החשודים בהתעללות במחבל נוח'בה: "מדובר בדבר חמור כי יש פה פגיעה קשה בסדר הציבורי. אי אפשר לקבל את ההתפרעויות וחדירה לבסיסי צבא שלובתה על ידי חברי כנסת ושרים. צריך להישמר מכניסה לאנרכיה במיוחד בימים אלו".

עשרת אלפים ישראלים חתמו: יש לחקור את צבי סוכות
מתחת לאף של כולנו: איך הגיע יאיר נתניהו לירושלים?

על העיכובים באישור התקציב לשנה הבאה, הוא אומר כי "חשוב מאוד לקדם את תקציב 2025 ושזה יהיה תקציב אחראי. אנחנו במציאות שלא רק הוצאות המלחמה אלא גם הוצאות הביטחון יעלו בשנים הקרובות דרמטית. אני מצטער שהתקציב מתעכב מסיבות לא ענייניות. משק וכלכלה חזקה מהווה חלק חשוב ביכולת להתמודד עם מלחמה מאוד ארוכה להערכתי. מדינות שנקלעו לקונפליקטים ביטחוניים לא שרדו בגלל הכלכלה".

על הדחייה בפתיחת שנת הלימודים בצפון: "האחראיות היא של הממשלה כולה. המצב הביטחוני בצפון קשה ובסופו של דבר חייבים להיערך לשינוי המצב הקיים גם בצפון. אני מברך על חיסול בכיר החיזבאללה ביום שלישי. זאת אמנם הייתה פעולה חשובה אבל כדי לנצח ולשנות את המציאות בצפון יהיה צריך הרבה מעבר לזה. אני מקווה שנשלים את המלאכה בעזה ונתמקד בצפון".

פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

"אני יודע שבציבור יש חששות רבים, אבל חייבים להבין: האויבים שלנו בהובלת איראן נערכים להשמדת ישראל בדרך של התשה ובלי קשר למה שאנחנו עושים. מי שיברח מהמלחמה היא תרדוף אחריו. אנחנו במציאות היסטורית קשה ולא פשוטה, אבל יש לנו יכולת לעמוד בה. אין לנו ברירה. ב-30 השנים האחרונות ניהלנו מדיניות שגויה וכעת אנחנו משלמים את המחיר".

על השאלה מתי תסתיים המלחמה הוא מוסיף: "אנחנו מתמודדים בעצם נגד איראן, החות'ים, החיזבאללה, החמאס ומיליציות בעירק ובסוריה. המלחמה תסתיים רק כשצד השני יבין כשזה לא ישתלם לו. לא נחזור בטווח הנראה לעין לחיים שהיו לפני ה-7 באוקטובר. זה מחייב נחישות והבנה של המצב ההיסטורי".

סער מתייחס לעתיד הממשלה ואומר כי "הממשלה שרדה עד עכשיו למרות משברונים כאלה. היא נשענת עדיין על רוב פרלמנטרי יציב של 64 חברי כנסת ואין ספק שאירועי המלחמה מסייעים לה להישאר ולהדק את השורות".

הראיון המלא עם גדעון סער מחר בטור שוטף פלוס במעריב סופהשבוע