רון שרף, אחד מפעילי ארגון המחאה "אחים לנשק" הגיע השבוע לכנסת לדיון בגיוס תלמידי ישיבות. שרף, סא"ל במילואים הוא האחראי על המיונים ליחידות מיוחדות, ובדיון הבהיר כי במהלך המחאה לא קרא לסרבנות, אלא לאי התנדבות למילואים - שני מהלכים בעלי מעמד חוקי שונה.

בתגובה להגעתו לכנסת, יצאו מספר חברי כנסת ושרים בקריאה להדיחו מתפקידו. השר עמיחי שיקלי פנה לרמטכ"ל הרצי הלוי ושאל: "האם הגיוני שמי שהתבטא בצורה כזאת יהיה זה הפוסק מי ראוי ומי לא ראוי לשרת ביחידות הקצה של צה״ל?"

מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום:  יונתן זינדל פלאש 90)
מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מוקדם יותר היום (חמישי) פרסם דובר צה"ל הבהרה בה נכתב כי "סא"ל במיל' רון שרף הינו משרת מילואים עתיר זכויות, כפי שבא לביטוי לאורך שירותו בסדיר ובמילואים, וכן במלחמת חרבות ברזל. סא"ל במיל' שרף ממשיך להתייצב לשירות מילואים כאשר מזומן אליהם בהתאם לצורכי המלחמה". עם זאת, בהמשך היום יצאה הודעה נוספת, שבה נכתב כי דובר צה"ל שוקל מחדש את המשך תפקידו של שרף.

שיקלי הגיב להודעת דובר צה"ל: "קראתי כמה וכמה פעמים לוודא שאני מבין נכון. התגובה הזו היא חרפה, אין מילה אחרת. ולצערנו על החרפה הזו חתום גם הרמטכ״ל הרצי הלוי. אם אין יכולת להשמיע עמדה ברורה נגד סרבנות פוליטית, או ליתר דיוק יש - אבל רק כשנוח, הרי שזה חלק משמעותי מהבעיה. ככה אי אפשר לנהל צבא".

"תגלה מנהיגות": אחד ממובילי "אחים לנשק" במסר ברור לגלנט
ברגל שמאל: ערוץ i24NEWS מסתבך עם אחים לנשק

גם ח"כ אלמוג כהן פרסם תגובה זועמת: ״אני מזועזע עד עמקי נשמתי, מלקיחת הצד של דו״צ ביחד עם הסרבן הבזוי והשפל רון שרף. אשר הכריז בקולו כי הוא ושותפיו לפשע פגעו בצבא תוך אמירת שמות יחידות מבצעיות ואף הגדיל ואמר כי אינו יתייצב לדגל עת פרוץ מלחמה״. 

ח''כ אלמוג כהן בהפגנה לשחרור החשודים בהתעללות מינית במחבל, שדה תימן (צילום: דודו גריספן, פלאש 90)
ח''כ אלמוג כהן בהפגנה לשחרור החשודים בהתעללות מינית במחבל, שדה תימן (צילום: דודו גריספן, פלאש 90)

כהן, שבאופן אירוני, היה אחד מחברי הכנסת שהגיעו להפגנה בשדה תימן השבוע, בה השתתפו לוחמי מילואים על מדים שקראו לשחרור החיילים החשודים בהתעללות מינית במחבל בבסיס הכליאה, הוסיף: 

״אני קורא לכולם להשאיר את הצבא וביטחון המדינה מחוץ לשיח. נוכחנו לראות את ההרס והחורבן שמגיע כאשר שוחטים פרות קדושות, ואת המוטיבציה של אויבנו להדהד את דברי הסרבנים.  כשהבכיר שבהם רב-המרצחים איסמעיל הנייה שרק לאחרונה נפרד מהעולם ציטט את מעשיהם בנאומו״.