היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על ההסתערות על בסיסי שדה תימן ובית ליד, בעקבות מעצר חיילי מילואים בחשד להתעללות במחבל. בשיחה עם גדעון אוקו ונטעלי שם טוב ב-103FM, אמר: "יש מחשבה שמי שהוא חייל - אסור לחקור אותו, לא משנה מה הוא עושה".

"זה לא דבר שהתחיל היום, זה התחיל לפני הרבה שנים", אמר. "בפרשת אלאור אזריה, שרון אפק (הפצ"ר לשעבר) חווה אותם דברים ועכשיו יש מסע דה לגיטימציה מטורף נגד הפצ"רית הנוכחית. זה בא מהמקום הזה - 'אתם לא תעזו לחקור'. אנחנו מאבדים את שלטון החוק", אמר. 

הוא הזכיר: "לא הכול מותר, גם לא לצד הזה ולא גם לא לצד האחר. אני חושב שיש מקום למחאה לגיטימית בחברה דמוקרטית ולא צריכים להביע שביעות רצון לגוף כזה או גוף אחר ולגיטימי להפגין גם נגד מערכת המשפט, גם נגד מדיניות הממשלה, הכול לגיטימי, בגבולות מסוימים, וכן יש מקום לאכיפת חוק ואני חושב שיש אכיפת חוק גם כלפי הצדדים האלה וגם כלפי הצדדים האלה", הוסיף. 

האירועים בשדה תימן ובבית ליד הם תחילת הסוף של ישראל | אבי אשכנזי
ככה יוצאים למלחמה? שדה תימן - מאבק על זהותה של ישראל | רן אדליסט

עוד אמר: "אי אפשר להגיד שהכול מותר לצד אחד והכול אסור לצד השני. יש מגמה שלמה שמנסה להעצים את הפער והמחלוקות בתוכנו ולמשוך לשני הקצוות ושניהם בעייתיים".

לבסוף התייחס מנדלבליט לתגובות ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי כנסת אחרים לפרעות: "זו תגובה מאוד דלה. התגובה הייתה מאוד מינורית ומאוד דלה. לא רק שלו, של אחרים בכלל ונותנות לגיטימציה לדברים האלה".