על רקע רצף החיסולים של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה והאישור הסופי לפיו גם מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס כבר לא איתנו, התייחס הערב (חמישי) שר התקשורת וחבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) להתפתחויות האחרונות של המלחמה ולאפשרות של מערכה רב-זירתית בשיחה עם רוני בר-און ודוד פורר ב-103FM.

"קודם כל מה שאנחנו רואים זה שאם בעבר על פעולה קטנה של ישראל היינו חוטפים טילים ובעשרות ובמאות ומכות קשות ומאבק עיקש של האויב שלנו, היום אנחנו אחרי סבב מכות מחץ, מוחמד דף, רמטכ"ל חיזבאללה, הפצצה של החות'ים בתימן, אנחנו רואים שהאויב שלנו שיצאנו להשמיד את היכולות הצבאיות שלו כנראה לא מסוגל להגיב", אמר קרעי בפתח השיחה. "זה מראה שהלוחמים הגיבורים שלנו עושים את העבודה כמו שצריך, בעזרת השם שנשיג את הניצחון ונחזיר את החטופים הביתה בהקדם האפשרי".

ממשיך לרדוף אותנו: המהלך חסר התקדים של ארדואן נגד ישראל נחשף
מרגיש שגם הוא על הכוונת: התיעוד של חמינאי באשכבה של הנייה הטריף את העולם המוסלמי

עוד אמר, כי "אנחנו פועלים כל העת בשני קווים מקבילים, בלחץ צבאי מתמשך וחזק כמה שאפשר, מאמינים שזה מה שיביא בסופו של דבר את החטופים, מה שיגרום לחמאס להניף דגל לבן ולבקש מתווה שיחזיר את החטופים הביתה".

לדבריו, "המפתח הוא כוח ההרתעה שחוזר עכשיו למדינת ישראל, אנחנו רואים שבתקופה האחרונה מדינת ישראל מראה שהיא יכולה להגיע לכל טרוריסט, לכל מי שקם עליה, גם אם הוא במיטה בביירות וגם עם טילי חיל האוויר שמגיעים למקומות מרוחקים שלא הגענו אליהם בתימן, וכוח הרתעה זה יניב ניצחון והשבת חטופים". 

האם העזיבה של גנץ ואיזנקוט עשתה טוב לקבינט?
"שמענו תדרוכים כשהם היו בקבינט המלחמה על לא להיכנס לרפיח ושאולי כדאי לסיים ולכבס את ההפסד בצורה של ניצחון. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שעמד בפרץ ואמר את זה שהוא עומד מול לחצים מבית ומחוץ להביא לסיום לפני שעשינו את מה שנדרש במלחמה. הוא עומד איתן ואכן מאז שיצאו אין את המשולש שהיה נגד נתניהו יחד עם גלנט, יותר קל לראש הממשלה להוביל בנחישות את מה שמדינת ישראל זקוקה לו, אני בהחלט חושב שהפעולות מתגברות מאז שהם יצאו".

בני גנץ, גדי אייזנקוט (צילום: מארק ישראל סלם)
בני גנץ, גדי אייזנקוט (צילום: מארק ישראל סלם)

על נוכחות בן גביר בממשלה אמר קרעי: "כשאתה רואה את הניסיונות לפרק את הממשלה זו, שיפגעו במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל, זה אסון, זה קטסטרופה, אתה מבין עד כמה שהשותפות שלנו בקואליציה הזאת יחד עם גן גביר וסמוטריץ' ויחד עם החרדים חשובה לעם ישראל. בסופו של דבר אתה רואה שבן גביר וסמוטריץ' וכל השותפים מאוחדים ומצביעים בכנסת ביחד כאיש אחד חוץ משר הביטחון. עם כל האינטרסים הפוליטיים שיש לכל אחד, עם הסגנון שיש לכל אחד, בסוף יודעים שזו ממשלה וקואליציה שטובה לעם ישראל, ואנחנו ניצבים איתן בלי שאף אחד יוכל להפריד בנינו". 

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אתה בעד החלפתו של גלנט בגדעון סער? 
"אני בעד החלפתו במישהו שיכול להיות נחוש יותר ולשתף פעולה עם ראש הממשלה ולעשות מה שנדרש, מישהו שנתניהו יכול לסמוך עליו, זו בסופו של דבר תהיה הבחירה שלו ואני סומך עליו". 

על המהומה בשדה תימן אמר השר: "כתבתי שזה חמור מאוד... לא פורצים לבסיסים, גם לא פורצים לתחנות משטרה. שלחו רעולי פנים לקחת לוחמים כאילו אנחנו באיזו סוג של משטר, דבר שהוא חמור מאוד. גם לבי זה צריך למצות את הדין. שאלתי את השר עמיחי אליהו, ויחידת מגן הכניסה אותו לבסיס, לא הייתה פריצה".

צבי סוכות פורץ לשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"כשמתנהלים בצורה חמורה כלפי לוחמים, יש את זכות המחאה, מי שפעל שלא רחוק צריך לפעול מולו, אבל יש חברי כנסת שחלק מהעבודה שלהם זה לבוא למקומות, לפקח, למחות, לזעוק את הזעקה", הוסיף.

לסיום התייחס לנושא ההגנה על תשתיות תקשורת בצפון ואמר כי "בדיוק היום קיבלתי עדכון שתוכניות העיבוי האנרגטי לתרחיש המלחמה בצפון הושלמו, מאות אתרים שהוספנו להם עיבוי סוללה יעבדו גם בתרחיש עלטה ל-12 או 24 שעות. בחודש הקרוב ממשיכים לעוד כ-200 אתרים, ועובדים על הצעה להמשיך את אותו הדבר לשאר חלקי הארץ".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]