שר המשפטים יריב לוין נשא הערב (חמישי) דברים בוועידת תקומה. במהלך דבריו, התייחס לסערת הרפורמה המשפטית, שנשכחה במידה מה מאז תחילת המלחמה. 

"רבים מבינים היום את הצורך בשינוי במערכת המשפט שחייבים לפתוח אותה לעוד ציבורים בחברה הישראלית", ציין. עוד הוסיף כי  "המסקנה השנייה שהתחדדה מאירועי המלחמה, בעיקר מאירועים שהיו בחודשים האחרונים, היא ההבנה שנדרש שינוי מן היסוד במערכת המשפט. אמרתי בראשית המלחמה, ואני משוכנע שהדבר נכון גם עכשיו. בעת הזאת יש מאמץ לפעול גם בתחום הזה בהסכמה רחבה ככל שניתן, בפרט בכל מה שקשור למינויים. אין מקום לניסיונות לכפות מינויים והחלטות תוך שימוש לרעה בכוח העודף שיש היום למערכת המשפטית. זאת לא דמוקרטיה וזאת לא האחריות הנדרשת בשעת מלחמה.

כמו כן, העביר ביקורת על חלק מחבריו לקואליציה: "רבים מבינים היום את הצורך בשינוי במערכת המשפט, שחייבים לפתוח אותה לעוד ציבורים בחברה הישראלית. הגיע העת שהמחויבות לכך תהיה מלאה גם בקרב כל 64 השרים וחברי הכנסת של הקואליציה. אני חושב שזאת צריכה להיות אחת מהקריאות הברורות שצריכות לצאת מהוועידה הזאת. נבחרנו כדי לממש את המדיניות שבשמה קיבלנו את התמיכה ולא מדיניות אחרת".

בנוסף, התייחס שר המשפטים למלחמה הקשה: "אנחנו נמצאים בעיצומה של המלחמה, אני חושב שכולם מבינים כרגע שצריך להתמקד במאמץ המלחמתי ולהביא קודם כל להכרעה הדרושה. ההכרעה הזאת הכרחית והיא תגיע. יחד עם זאת, אני חושב שכבר היום אפשר להצביע על שתי מסקנות ברורות שעולים בחודשים האחרונים. הראשונה, העובדה היא שבלי התיישבות אין ביטחון. אין ספק שבשנה האחרונה הוכח באופן הברור ביותר כי ההתיישבות היא מרכי חיוני בלעדיו אין ביטחון למדינת ישראל כולה.

אבל לצד זה אני רוצה להדגיש, הצורך הביטחוני הוא לא ההצדקה העיקרית להתיישבות. ההתיישבות דרושה וצודקת משום שיש לנו חובה לפעול על מנת לממש של זכותנו הבלתי ניתנת לערעור על הארץ. התרומה של ההתיישבות לביטחון היא עצומה ואין לה תחליף, אבל אנחנו יושבים בארץ ישראל מכוח צידוק מוסרי שאין נעלה ממנו כי זו ארצנו".