המוני חרדים הגיעו להפגין אמש (חמישי) סמוך לביתו של הרב דוד לייבל, הפועל לשילוב צעירים מהמגזר בצה"ל. במהלך המחאה הסוערת, שנמשכה עד השעות המאוחרות של הלילה, נרשם ניסיון פריצה אל ביתו של הרב, תוך איומים על משפחתו וקריאות "מות יומת".

שלמה קרעי: "לנתניהו קל יותר להוביל את ישראל ללא גנץ ואיזנקוט"

בשעות המוקדמות של הערב, עשרות של צעירים חרדים, ביניהם גם ילדים, חסמו את כביש 4 במחאה על בג"ץ הגיוס לצה"ל. מאוחר יותר, באזור השעה 20:15, הם הגיעו להפגין סמוך לביתו של הרב דוד לייבל בבני ברק. הרב פועל לשילוב חרדים בצבא, מנסה ליצור מסגרות מותאמות למגזר ומקיים פגישות עם קציני צה"ל בנושא.

במהלך ההפגנה הסוערת, נרשם ניסיון פריצה אל תוך ביתו של הרב לייבל, שתועד במצלמות האבטחה. מעבר לכך, נשמעו איומים במוות על הרב ועל משפחתו, כאשר גם סמוך לשעה 01:00 המוני חרדים עדיין נכחו סמוך לבית, תוך שהם קוראים "רוצח" ו-"מות יומת".

בני גנץ גינה את האירוע וצייץ: "שוחחתי עם הרב דוד לייבל שהותקף בשל פעילותו להרחבת מעגל המשרתים בחברה החרדית, וביקשתי לחזק אותו. המפעל של הרב לייבל אותו למדתי להכיר בחודשים האחרונים, מגדיל את האור, מחזק את תורת ישראל ואת עם ישראל. הרב לייבל אמר לי שהוא איתן בדרכו, ושהאלימות לא תסיט אותו ממנה. את הקומץ האלים, שאינו מייצג את החברה החרדית, יש להוקיע, לגנות ולהביא לכך שיתנו את הדין".

שר הפנים משה ארבל (ש״ס) הגיב: ״קומץ הקיצוניים המתבצרים באלימות סביב ביתו של הגאון הרב דוד לייבל שליט״א בבני ברק ראויים לכל גינוי, מחללים שם שמים ואין חלקנו עמהם. זכות המחאה איננה הזכות לאלימות״.

כזכור, לפני כשבועיים, הפגנה דומה התקיימה, כאשר אלופי צה"ל הגיעו לביתו של הרב לייבל בשביל לדון על אפשרות של הקמת חטיבה חרדית בצבא. הקצינים ספגו קריאות קשות ועוכבו לזמן רב על ידי ההמון.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]