ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (בין חמישי לשישי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ששוב אישר את מחויבותו לביטחונה של ישראל מפני כל האיומים מצד איראן, לרבות ארגוני הטרור הפועלים תחתיה - חמאס, חיזבאללה והחות'ים.

בתוך כך, ב"בלומברג" דווח כי ביידן הפציר בנתניהו להסכים להפסקת אש בעזה, והביע את התסכול הרב שחשים בבית הלבן. השיחה תוארה כ"ישירה מאוד".

שלמה קרעי: "לנתניהו קל יותר להוביל את ישראל ללא גנץ ואיזנקוט"

השניים דנו במאמצי ארצות הברית לתמוך בהגנה על ישראל מפני איומים כמו טילים בליסטיים וכטב"מים ובפריסת כוחות מחודשת של צבא ארה"ב. לצד מחויבות זו, הדגיש הנשיא ביידן, שפרש לאחרונה מהמרוץ לנשיאות, את חשיבות המאמצים למנוע הסלמה רחבה באזור. גם סגנית הנשיא והמחליפה המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית לביידן בבחירות לנשיאות, קמלה האריס, הצטרפה לשיחה.

לאחר השיחה נשא ביידן דברים לתקשורת האמריקאית ואמר כי "חיסולו של אסמעיל הנייה לא סייע למגעים להפסקת אש".

עוד במהלך הלילה, סוכנות הידיעות "פארס" האיראנית דיווחה כי איסמעיל הנייה חוסל באמצעות טיל שפגע בבית בו שהה, שהרס חלק מגגו וחלונותיו. עוד צוין, כי בחקירות באיראן, אושר שישראל תכננה וביצעה את החיסול.

נזכיר, כי דובר צה"ל התייחס ואמר שישראל לא ביצעה עוד תקיפה אווירית נוספת השבוע מעבר לתקיפה בלבנון. כמו כן, "ניו יורק טיימס" דיווח שהנייה חוסל באמצעות מטען חבלה שהונח מבעוד מועד.

ברק רביד דיווח בוואלה כי בסיום הפגישה עם נתניהו בשבוע שעבר, ביידן דיבר באמוציונאליות, הרים את קולו ואמר שצריך להשיג עסקה לשחרור החטופים בהקדם האפשרי. בכיר ישראלי סיפר: "ביידן הרים את קולו ואמר שהוא רוצה הסכם תוך שבוע-שבועיים ושעסקת החטופים היא הדבר הכי חשוב כרגע"