העיתונאי הבכיר נחום ברנע העלה השערה מפתיעה לגבי תגובה אפשרית של איראן לחיסול אסמאעיל הנייה בטהרן. בטורו ב'ידיעות אחרונות', הציע ברנע כי האיראנים עשויים לבחור במטרה סמלית בישראל - מטוס "כנף ציון", המשמש כידוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ברנע הזכיר את האירוע מאפריל האחרון, בו נגרם נזק קל לבסיס נבטים בעקבות תקיפה איראנית. לדבריו, פגיעה במטוס לא מאויש בבסיס זה עשויה לאפשר לאיראן להשיג "ניצחון" סמלי מבלי לגרור את האזור למלחמה כוללת.

השרה גמליאל נגד הח"כים שפרצו לשדה תימן: "מגנה את לקיחת החוק לידיים"
סנגורו לשעבר של אזריה: ״מגנה את האנרכיה והקריאות נגד הפרקליטה הצבאית״

"פגיעה קטנה בכנף, ובטהרן יוכלו לחגוג ניצחון," כתב ברנע, והוסיף כי לדעתו, "הישראלים, למרות העלבון, ימצאו דרך להבליג". למרות שהעיתונאי הוותיק הדגיש כי הצעתו נועדה להמחיש את מורכבות המצב, ולא כעצה ממשית לצד כלשהו, הוא הותקף בידי ח"כים ותומכי הקואליציה. 

חברת הכנסת טלי גוטליב הגיבה: "נחום ברנע ׳העיתונאי׳ דינו מיתה או מאסר עולם. כך קבוע בסעיף 99 לחוק העונשין. ברנע משרת ומסייע לאיראן ראש ציר הרשע! בטור שרשם ייעץ לאיראנים לתקוף שוב את בסיס נבטים תוך דגש על פגיעה בכנף ציון".

היא הוסיפה: "נחום ברנע צריך לשבת בכלא כל ימי חייו על סיוע לאויב בזמן מלחמה. אני חשה תיעוב גמור לאיש המסוכן הזה ולכל מי שאישר פרסם חרפה כזו. אין גרוע מאוייב מבית! מי שעשה מעשה המסייע לאוייב דינו מיתה או מאסר עולם. (ס. 99 לחוק העונשין)".

ח"כ קטי שטרית הגיבה: נחום ברנע "עיתונאי" ב"עיתון של המדינה" מייעץ לאיראנים לשגר טיל לעבר מטוס שאמור לשרת את סמלי השלטון בישראל בכדי שיוכלו "לחגוג ניצחון". אין מילים! חרפה עליו ועל העורך שחשב שזה בסדר לאשר את הטור המביש והאנטי ישראלי הזה"

המגיש שמעון ריקלין כתב: "נחום ברנע שובר את השיא של עצמו בסיוע לאוייב. ידיעות אחרונות. העיתון של המדינה הפלשתינית".