ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, עם שובו מהביקור המדיני בארצות הברית, כך דווח ב"וואלה!". עם זאת, נתניהו החליט לדחות את המהלך לעת עתה, זאת בשל ההסלמה הביטחונית האחרונה. 

"ההחלטה נפלה, זו לא שאלה של אם, אלא של מתי", נמסר מקורות בסביבתו של ראש הממשלה. כמו כן, אף דווח כי נתניהו שוקל להחליף בהמשך גם את הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. 

מרוץ נגד השעון: כך ישראל נערכת למתקפה האיראנית
"התנאים שהוספת יפילו את העסקה": ראשי מערכת הביטחון התפוצצו על נתניהו

בלשכת נתניהו הכחישו את הפרטים, ומסרו כי "ראש הממשלה לא עסק בזה". כזכור, נתניהו כבר הודיע על פיטוריו של גלנט במרץ 2023, אך חזר בו, בשל המחאה החריפה שהחלה מיד לאחר מכן. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו על מג׳דל שמס. קרדיט: דוברות ראש הממשלה (צילום :דוברות רה"מ)

בתוך כך, לאחר החיסולים הדרמטיים השבוע של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בביירות, ושעות ספורות לאחר מכן של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ישראל שוב בדריכות שיא לקראת תגובה רחבת היקף. 

משחזור מתקפת הטילים בחודש אפריל, ועד שיתוק של מערכות התקשורת ורשת החשמל, ישראל נערכת לכל תרחישי האימה. בתוך כך, למרות שטרם עודכנו הנחיות חדשות מטעם פיקוד העורף, במרכז הארץ פתחו היום (שישי) את המקלטים. מפיקוד העורף נמסר כי לא שונו ההנחיות לציבור הישראלי: "במקרה בו יוחלט על שינוי כלשהו, נעדכן את הציבור באופן מיידי".